Onderwerp: dummy maken.. marsepein, fondant of klei?
ik mag de nep verjaardagstaart voor het kinderdagverblijf maken. maar met welk materiaal kan ik dat het beste doen?
het moet natuurlijk wel bestand zijn tegen prikkende vingertjes!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » dummy maken.. marsepein, fondant of klei?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
ik mag de nep verjaardagstaart voor het kinderdagverblijf maken. maar met welk materiaal kan ik dat het beste doen?
het moet natuurlijk wel bestand zijn tegen prikkende vingertjes!
Ik gebruik bij mijn dummy's gewoon fondant en dat zijn dan vb. voor mijn kinder workshops....
En die gaan ook in vele kinderhandjes....:Y
En hoe langer de dummy staat, hoe minder je het geprik ziet Het wordt keihard!
voor mijn gewone taarten gebruik ik namelijk marsepein. nu toch maar wat meer fondant inslaan dus!
Ik ga ook voor het eerst een dummy bekleden, maar hoe zorg je nu dat de fondant aan de dummy vast blijft kleven ( niet met botercreme neem ik aan).
Kan ik daarvoor ook marshmellowfondant gebruiken?
En kun je een dummy hergebruiken? (weer kaal maken en overnieuw bekleden)
Veel vragen, ik ben nog een beginneling. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Gewoon met de plantenspuit vochtig maken dan plakt hij wel....
Een dummy herbruiken heb ik nog nooit gedaan, want er plakt toch altijd iets aan..
Succes...
zou het niet met brooddeeg kunnen en dan in de oven hard laten worden, als je hier veel zout in doet blijft het ook jaren goed.
zou het niet met brooddeeg kunnen en dan in de oven hard laten worden, als je hier veel zout in doet blijft het ook jaren goed.
Het schijnt, dat dit toch vochtig wordt/vlekken geeft na een tijdje.
christol schreef:zou het niet met brooddeeg kunnen en dan in de oven hard laten worden, als je hier veel zout in doet blijft het ook jaren goed.
Het schijnt, dat dit toch vochtig wordt/vlekken geeft na een tijdje.
oke dat kan, maar vraag ik mij wel af hoe doen ze dat dan bij een bakker, in sommige etages zie je zulke mooie nepbroden liggen, ga ik gewoon eens vragen, wie weet hebben ze er wel een oplossing voor. of weet iemand dit hier?
bij ons in de supermarkt zijn het volgens mij gewoon hele broden die ze hebben neergelegd!
helemaal uitgedroogd natuurlijk.
Zoutdeeg kan inderdaad niet, dat heb ik zelf ondervonden, na een paar dagen vroeg de biebjuf wat voor rare plasjes er naast de paasdummy lagen......
Dat was echt een vies gezicht...
Dummy's worden het mooiste met een piepschuim bodem en fondant, fondant wordt keihard en als je hem met een speciale vernis(speciaal voor decoratie, bij decorette hebben ze het) behandeld verkleurt het niet ook.
De luxe taartjes en gebakjes bij de bakker hebben ook allemaal een peipschuim "vulling" athans de bakkers die ik ken wel.
Tip: Hele kleine versieringen laten zich soms ook nog wel makkelijker maken met Fimo of cernit!
ik heb er nu 2 met fondant gemaakt. vind de fondant nog steeds niet zo heel lekker om te eten, daarom gebruik ik het nu voor de dummy's!
bedankt voor alle tips!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » dummy maken.. marsepein, fondant of klei?