1

Onderwerp: Mijn eerste strik

Ik heb mijn eerste strik gemaakt. Hij komt op een taart die ik ga maken voor ons BBQ feestje. Ik ben er best trots op dus ik kan niet wachten tot de hele taart klaar is. Hihi.

De strik staat nu in de koelkast maar zou ik hem ook daarbuiten kunnen bewaren?? De BBQ is pas over twee weken maar ik denk niet dat iemand zijn tanden in deze strik gaat zetten.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-DQUZGOLP-D.jpg

Groetjes, Fleur
Een dag niet gebakken is een dag niet geleefd

2

Re: Mijn eerste strik

Wow goed gelukt zeg! En meteen al zo moeilijk met stipjes en randjes. Knap gedaan!!

3 Laatst bewerkt door e.b.m. (15-06-2009 12:36)

Dat ziet er superstrak uit!!! En buiten de koelkast, hij wordt niet gegeten, maar het is wel voor over 2 weken? Tja, ik weet het eigenlijk niet. Zeker niet met dit weer. Ben toch eigenlijk wel bang, dat het wat zal verleppen en da's zonde, natuurlijk. Heb je anders geen koele plek in bijv. de kelder?

Maar misschien dat iemand anders het antwoord weet? Anyone?

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

4

Mooie strik :Y.

Ik heb ook een keer een strik gemaakt van fondant met tylose en deze heb ik ruim een week buiten de koelkast bewaard, no problemo.

Groetjes Mieke

Grtz Mieke!

5

heel mooi, zeker buiten de koelkast. ik denk zelfs beter dan in de koelkast

6

Mooie strik :thumb:

7

Jeetje wat een leukerd! En ik zou niet zeggen dat het je eerste strik is hoor! Superleuk!

Groetjes Sas

8

Mooie strik!

Je kan de strik beter buiten de koelkast als in de koelkast bewaren denk ik.
Wel goed stofvrij natuurlijk. Heb je niet een mooie stolp waar je de strik onder kan leggen? Kan je er gelijk nog een tijdje van genieten.

Misschien is invriezen ook een optie, dat heb ik met mijn puzzelplaatje gedaan en dat ging prima. Het plaatje had ik natuurlijk wel eerst goed afgeschermd met huishoudfolie zodat er zo min mogelijk condensvorming zou optreden.
Ik weet alleen niet wat het doet met een strik bij het ontdooien i.v.m. eventuele condens. Zou de gok denk ik niet nemen....stel je voor dat ie door de condensvorming zijn stevigheid verliest en inzakt.
Misschien hebben anderen hier ervaring mee, en kunnen je daarin beter adviseren?

Groetjes,
Annette

Groetjes v. Annette.

9

Bedankt voor jullie reakties en tips. Ik ga 'm niet invriezen maar ik bewaar 'm afgedekt in een vrieszak in de garage. Die is niet zo koel als een kelder maar wel koeler dan binnen.

Groetjes, Fleur

10

Prachtige strik....:thumb:

11

Mooi hoor.... Leuk die stippies

cake a day, takes the sorrow away!!!!

12

Goed gelukt, zeker voor je eertse strik :Y

Zelf bewaar ik mijn strikken altijd in een gebaksdoos en zet hem dan weg op een beetje donkere plaats (niet in de koelkast of vriezer). Je kan de strik dan echt weken bewaren.
Stop hem nooit in een plasticzak of in een luchtdicht doosje want dan zakt hij helemaal in elkaar.

"Ik maak nou eenmaal graag strikken" 
Groetjes, KARIN  www.taartvankarin.nl

13 Laatst bewerkt door Fleurenco (19-06-2009 13:54)

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reakties. Ondanks jullie tips heb ik 'm toch maar weer in de koelkast gezet. Ik ging van de week even kijken en hij was helemaal ingezakt! Zo warm is het toch niet geweest??

Ik baalde maar ik heb er allemaal tissues tussen gepropt om die lussen weer een beetje in vorm te krijgen en nu is hij weer hard geworden in de koelkast. Maar ik durf hem er eigenlijk niet meer uit te halen nu.

Zou die koeltas te weinig lucht hebben doorgelaten?? Het is een tas met een rits, die stond wel op een kiertje maar misschien toch niet genoeg.

Groetjes, Fleur

14

Als ik een strik maak dan zet ik hem gewoon in de kast, niet afgedekt maar wel papier tussen de lussen die haal ik er pas uit op het moment dat de strik op de taart gaat.

Mooie strik trouwens

Gezondheid gaat met de jaren, maarwijsheid komt met de jaren!