Onderwerp: FMM Daisy Chain
Heeft iemand deze en hoe krijg je de bloemetjes netjes als ketting eruit?:think: Ik gebruik marsepein, maar de ketting breekt telkens of blijft vastplakken...:nooo
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » FMM Daisy Chain
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Heeft iemand deze en hoe krijg je de bloemetjes netjes als ketting eruit?:think: Ik gebruik marsepein, maar de ketting breekt telkens of blijft vastplakken...:nooo
voorzichtig oprollen en dan uitrollen op de taart
tylose door je marsepein doen en dan heel dun uitrollen.
Stukje vershoudfolie over de marsepein leggen en dan de uitsteker erin drukken
Maar hoe haal je ze dan uit die uitsteker? Zachtjes eruit kloppen?? Ik heb het idd nog niet met tylose geprobeerd. Wie weet gaat het dan beter.:/ Zijn ze dan nog wel eetbaar?:think:
Die daisychain is behoorlijk lastig, zeker in combinatie met marsepein...
Tylose erdoor zal helpen. Tylose maakt het wel minder lekker, maar het is een soort aardapelzetmeel, dus eetbaar blijft het wel hoor!
Ik heb hem trouwens laatst met gumpaste gebruikt. Als je hem er niet uitkrijgt: idd zachtjes kloppen, maar als dat niet helpt een hoekje opwippen met een speld oid.
Groetjes, Jozien.
Dank jullie wel voor de tips. Ga er van de week maar weer eens met "frisse" moed aan beginnen...:rolleyes:
en de chain even insmeren met crisco zal ook wel een beetje helpen
De chain indrukken met een stukje folie werkt niet uit ervaring geleerd.(Het rellief van de vorm komt niet mooi door) Hij komt er niet mooi uit. De chain werkt het beste met fondant, marsepein is niet dun genoeg uit te rollen met als gevolg dat ie blijft plakken en gaat rafelen aan de kant.
Zorg wel dat je het lapje uitgerold ligt op een stukje folie zodat hij niet breekt als je hem van je werkblad probeerd af te schapen.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » FMM Daisy Chain