1

Onderwerp: Veel te zoet!

hallo allemaal,
Ik had vorig weekend een bestelling voor een bedrijf. Die wilden graag een taart bekleed met marsepein en de vulling mocht ik zelf kiezen. Ik heb de taart gebakken met bescuit, gevuld met aardbeienjam en afgesmeerd met botercr

Het leven is kort, dus geniet er daarom extra van!

2

Re: Veel te zoet!

Een bestelling voor een bedrijf?? Dat doe je snel ;)

Een taart is zoet, daar is het een taart voor.... dus ik kan nooit zoveel met zo'n "klacht". Maar wat je kunt doen om het minder zoet te laten lijken is inderdaad een frissere vulling en dan denk ik aan een iets zuurdere jam (bosvruchten, frambozen etc) of aan lemon curd, mijn alltime favorite. Minder dik afsmeren met 1:1 en/of minder dik uitrollen van marsepein helpt ook wel.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Inderdaad frisse vulling. Mijn favoriet is limoenbavarois met lemoncurd. Ik smeer af met meringue botercreme, is ook wat minder zoet, en dun uitrollen van marsepein of fondant. En verder is het gewoon het type taart en dat is zoet en niet iedereen houdt daarvan.

Groetjes, Elly

4

Ik zou ook gaan voor het Mona citroenkwarkvla met Lemon Curd....:9

5

marsepein bekleed en aardbeienjam/botercreme vulling is juist mijn favoriet :D

maar tja, dan ga ik met de dames mee en zou voor iets met limoen kiezen :)

6

ja ik doe de volgende keer 1 laag aardbeienjam en een laag lemoncurd...denk misschien dat het een goed idee is?!

7

Het hoeft niet eens met lemoncurd/citroen/limoen om het frisser te krijgen. Als je een 2e (en liefst ook 3e laag) doet met bijv. aardbeienkwark/-bavarois/mascarpone is het echt al een lekkere taart. Zoals Marianne al schreef: taart is zoet! Maar te zoet is ook weer niet lekker. Alleen jam lijkt mij ook niet zo lekker.....

Groet, Jolanda

8

Heb je alleen met aardbeienjam gevuld en afgesmeerd met botercreme, of lees ik nu scheel :P?

Want het is ook altijd wel lekker om een wat 'romigere' vulling te gebruiken, je kunt ook met botercreme vullen, dat is niet per se alleen voor afsmeren. Ik zou dan wel de botercrememix gebruiken, de 1:1 is nogal vies om mee te vullen.
Je kunt ook met slagroom vullen, of kijk eens bij de recepten in de linkerkolom, daar staan ook heerlijke vullingen bij :)

Groetjes Laura!

9

Dank je wel!