Onderwerp: Vast heel dom: wat is een "mep"taartje

Ik lees regelmatig dat er een "mep"taartje gemaakt wordt. Vast heel dom, maar ik weet niet wat dat is......
Is het gewoon een term voor een klein extra taartje, of wordt er iets anders mee bedoeld?

2

Re: Vast heel dom: wat is een "mep"taartje

Een meptaartje is een klein taartje voor een kind die gemaakt wordt naast de grote 'gewone' taart, meestal gebruikt voor een eerste verjaardag.. die kleintjes kunnen daar dus in meppen zonder dat de grote taart stuk gaat.

Ik ben in vorm! Rond is toch ook een vorm??

3

en wat ik doe als meptaart is niet bekleden met marsepein of fondant, want daar komt een kind van 1 jaar niet doorheen, maar ik spuit hem op met felgekleurde slagroom, ik deed het eerst ook met marsepein maar zag die kleintjes zo klungelen ermee en dan moesten de moeders helpen dus doe ik het tegenwoordig zo.

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

4

christol schreef:

en wat ik doe als meptaart is niet bekleden met marsepein of fondant, want daar komt een kind van 1 jaar niet doorheen, maar ik spuit hem op met felgekleurde slagroom, ik deed het eerst ook met marsepein maar zag die kleintjes zo klungelen ermee en dan moesten de moeders helpen dus doe ik het tegenwoordig zo.

???? En dan die moeder dat handje van dat kind erin meppen of zo?? WHOEHAHA!!!

If life gives you lemons, make lemoncurd.

5

... Soms ook wel een kliedertaartje genoemd... Dat klinkt dan weer iets vriendelijker ;)

Mijn website: Presentaart

6

Oh dat hebben wij ook gedaan toen onze dochter 1 werd (nu alweer 9, waar blijft de tijd!!) Ik klaar met een fototoestel mijn man met de videocam. Eet het kind het heel netjes met 1 vingertje. Geen kruimeltje op de vloer of slabbers. Booooeeeeeeeh Het leek me zo leuk voor het album, zo'n kind onder de slagroom. Maar nee, wij hadden een dochter die niet vies wilde worden. Hadden want nu komt ze soms onder de vlekken thuis dat wil je echt niet weten. Tja en ipv dat ik nu met een fototoestel klaarsta??? Krijgt ze moppers... MOEDERS!!!

7

Dank je wel Ramona voor deze vraag,
ik vroeg het mij ook al eens af maar durfde het ook niet goed te vragen......:/
Nu weet ik het ook!!!!

8

Johanna schreef:

Dank je wel Ramona voor deze vraag,
ik vroeg het mij ook al eens af maar durfde het ook niet goed te vragen......:/
Nu weet ik het ook!!!!

joh gewoon alles durven vragen hier hoor... we zijn allemaal ooit begonnen!

groeten, Bianca
TAART in huis