1 Laatst bewerkt door joetje (10-06-2009 08:36)

Onderwerp: vervoeren van eetbare ijsbekers gevuld met CC en afgesmeerd met creme

Hoi, vraagje van mij. Zag bij You Tube een filmpje over ijscups gevuld met cc groot en klein en afgesmeerd als een flink softijsje. Nu wil ik dit als traktatie maken voor mijn zoon op school, maar hoe ga ik dit vervoeren zonder dat alle botercreme toefen aan elkaar plakken. :9. Ik ga grote (eetbare)ijsbekers vullen, wie o wie heeft er goede tips ennuh....hoever van tevoren kan ik dit klaar maken???? Alvast bedankt.
Groetjes Ellen

laat de moed niet zakken, lekker blijven bakken

2

Re: vervoeren van eetbare ijsbekers gevuld met CC en afgesmeerd met creme

Ik heb ze vervoerd in taartdozen. Flink wat ruimte ertussen laten. Ik heb ze de dag ervoor gebakken. S`morgens alles gedecoreerd en gaan :D

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

3 Laatst bewerkt door sypeyu (10-06-2009 09:21)

Ik heb voor mijn dochter niet afgesmeerd met botercreme maar met roze/witte chocopasta van de c 1000 biba boerderij, ook geen toeven gemaakt zo leek het een schepijsje en wat roze witte hagelslag op gestrooid . Rook het ook nog naar een ijsje

Een taart moet voor mij  eetbaar blijven. Anders kan ik beter gaan kleien :9

4

Ik heb ze ook niet met botercreme gedecoreerd, maar met slagroom met klopfix. Dat moet dus wel nog 's ochtends worden gedaan.
Daarover heen wat spikkels gestrooit en een mooe parapluutje erop.

Maar zoek even in de taartenparade op ijsjes. Dan zie je er vast heel veel.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

5

Ik heb er een grote toef cream frosting (recept redvelvet cc's) opgespoten, botermeringuecreme of botercreme van de mix zou ook een optie zijn. Ik zou er in ieder geval geen 1:1 botercreme opspuiten, vind ik persoonlijk vreselijk, zo'n hap boter.

Vervoeren was bij mij ook een klein probleem. Had ze als tractatie in een gekleurde bekers die ze mochten houden (van de xenos), maar nog vielen ze om. Waren best topzwaar.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

6

misschien gewoon in een muffinbakblik zetten??
En anders in een doosje en tussen de bekers iets doen( prop papier/ whatever???)

7

een lege schoenendoos daar kruisjes in zetten en die ombuigen en in elk ga zo'n ijsje zetten, werkt perfect. Mooie doos van maken met de jarige en het uitdelen kan ook zonder omvallen....... Heb ergens een foto......

lekker duurt het langst!

8

ik heb ze ook gemaakt voor mijn dochter. Ik heb  de avond van te voren  toeven gespoten met botercreme van de mix, daar spikkels op gestrooit en in een taartdoos gezet. 30 in een taartdoos van 30 bij 30 ging prima... Wel heeeel voorzichtig naar school gelopen. Was een groot succes. De kinderen dachten dat het echte ijsjes waren

Groetjes van Miranda
Voor meer taartjes: www.miertjestaartjes.mijnalbum.nl

9

tis een oud topic maar ik heb ze vorige week vervoerd in een karton waar van die eenpersoonstoetjes in staan. ging perfect!

mijn taartjes kun je bekijken op: https://www.facebook.com/sjakkiestaarten
Ik ben in vorm! (Rond is een vorm, nietwaar?)

10

Ik heb van een cornflakespak ook een vervoerder / presenteerding gemaakt door er gaten in te knippen die zo groot waren dat de ijsbekertjes er mooi klem in kwamen te staan.
Geheel aangekleed met een zoet papiertje en papieren taartrandjes...
http://www.mijnalbum.nl/Foto-MO3DPKNE.jpg

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"