Onderwerp: eiwitpoeder
Ik wil proberen om met icing te fr
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » eiwitpoeder
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik wil proberen om met icing te fr
Royal icing maak je met eiwitpoeder aangemaakt met water + poedersuiker. Alleen water met poedersuiker is niet meer dan dat, daar kun je niet echt mee spuiten. In mix voor royal icing is de verhouding eiwit - suiker - evt. hulpstoffen al goed.
Ik gebruik sinds kort ook eiwitpoeder, voorheen maakte ik alleen icing met eiwitten. Maar ik vond het toch riskant worden. Als je eiwitpoeder gaat gebruiken denk er dan aan de gebruiksaanwijzingen goed te volgen. (die op de verpakking!!) Ik deed het laatst verkeerd en had allemaal klontjes in mijn icing waardoor het niet meer mijn spuitmondje uitkwam. Goed mixen dus! Verder gebruik ik suikerbakkerspoeder i.p.v poedersuiker. Ik weet het verschil eigenlijk niet, maar ik heb daar vanaf het begin af aan mee gewerkt.
En als het allemaal te zoet voor je wordt kun je altijd nog een mespuntje citroenzuur gebruiken om het wat af te zwakken.
Verder gebruik je echt heeeeeeeeel veel poedersuiker. Haal dus veel in huis. Je hebt het ook nodig om meedere gradaties icing te maken.
Als je de icing weer wat slapper wilt maken kun je er een beetje limoensap doorheen doen...Geen citroensap...
En als laatste tip... Doe er een beetje citroenessence doorheen of iets anders want icing smaakt niet zo heel erg lekker. (Vind ik dan)
Succes en veel plezier. Ik vind het heel leuk om met icing te werken.
Kijk ook eens op de wilton site, daar staan allemaal verschillende technieken.
Oh ja, en je hebt glycerine nodig als je de taart met icing wilt afsmeren. Glycerine zorgt ervoor dat het niet hard wordt.
waarom geen citroensap maar limoensap? Ik heb ook ergens op het forum gelezen dat ze ipv citroenzuur citroensap gebruiken?hm Ik ga denk ikniet mijn taart met icing afsmeren lijkt me te....
Sorry ik kan je geen reden geven waarom je limoensap en geen citroensap moet gebruiken. Ik heb een cursus gevolgd voor het werken met icing. De docente zei dat het perse limoensap moest zijn...Ze zal het vast hebben uitgelegd, maar misschien zat ik toen weer eens te kwekken
Je taart met icing afsmeren is overigens ook best lekker.. een idee voor als mensen niet van fondant of marsepein houden. De engelse taarten hebben het standaard. maarja...kwestie van smaak...
bedankt voor de reactie, hier kan ik wel wat mee en ga gauw proberen wat moois te maken....
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » eiwitpoeder