Onderwerp: Hoe krijg ik deze kleur

Voor een bruidstaart moet ik de kleur blauw uit de kaart krijgen; nou heb ik best een heleboel soorten blauw maar ik krijg het niet voor elkaar om deze tint te krijgen; Het lijkt wel of elke kleur blauw toch meer naar zeeblauw neigt. Iemand tips??

http://www.mijnalbum.nl/Foto-CXUILFGS.jpg

Groetjes karen

Groetjes Karen

2

Re: Hoe krijg ik deze kleur

ik denk dat je dat toch moet krijgen met witte fondant en dan bij beetjes de blauw erbij doen. Dat fuchsia zou ik maken van hard roze met een tikkeltje blauw

Kijk anders effe op de kleurenschema van Wilton

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

3

Misschien met electric blue van americolors

Groetjes, Elly

Bedankt voor de snelle antwoorden. Electric blue heb ik al geprobeerd; die is het echt niet. Misschien inderdaad slim om met wit te beginnen; ik was nu met ongekleurde marspein begonnen, dat bepaald de kleur natuurlijk wel.

Groetjes Karen

5

Hoi,

ik heb de wilton icing colors set primary colors. Daar zit sky blue in. Dat komt heel erg overeen met de kleur op de kaart. (kijk maar eens in de webshop)Ik heb laatst bloemetjes gespoten met die kleur. Maar ik denk dat je voor fondant dan wel redelijk wat kleurstof nodig hebt.

6

[MOVE] --> Decoreren

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

Ik heb van het weekend een bruidstaartje gemaakt in het blauw door witte fondant te mengen met de kant en klare blauwe fondant van Regalice uit de webshop. Dus ongeveer 500 gram wit met 250 gram blauw. Volgens mij lijkt het kleurtje wel een beetje. In mijn album kun je het taartje zien (25 jaar getrouwd).

8

skyblue van americolor al geprobeert????  en eerst je marsepein wit maken scheelt ook in de kleur

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

Bedankt voor alle antwoorden. Zal morgen maar eens sky blue van Wilton op witte marsepein proberen. Heb ook geen tijd meer om iets anders in huis te halen. Wat een geweldig taartje in je album, diva83. Kleur komt inderdaad aardig overeen.  Nou, hopen dat het morgen lukt (en anders moeten we de kaart maar niet in de buurt van de taart laten komen ;) ).

Groetjes Karen

10

Hij lijkt op een Dolphin Blue die ik vorig jaar tijdens een workshop bij Taart op Maat een keer heb gebruikt. Vraag me alleen niet welk merk het was..

11

Ik weet niet waarom, maar misschien zou skyblue met een tikkie grijs (om dat felle wat te neutraliseren) een mogelijkheid zijn?

12

Sky Blue van Wilton komt hier inderdaad het beste bij in de buurt volgens mij!

Groetjes Carin
CakeSensation