Onderwerp: Vraag over het decoreren van een ingevroren (afgesmeerde) taart?
Beste forumleden,
Ben sinds een paar maanden begonnen met het bakken van taarten. Het is begonnen met een cursus en sindsdien grijp ik elke aangelegenheid aan om een taart te bakken om zo meer ervaring op te doen.
Ik lees vaak mee hier op het forum en heb al aardig wat handige tips op kunnen doen.
Nu heb ik een aantal vragen waar ik hier op het forum nog geen antwoord op heb kunnen vinden. Dus ik hoop op jullie hulp.
Ik wil voor as maandag mijn eerste stapeltaart (twee lagen) afhebben. Omdat ik werk en in het weekend druk ben moet ik alles in etappes gaan doen.
Ik heb gisteren de twee lagen gebakken, gevuld en afgesmeerd. Ik heb ze in taartdozen in de vriezer gezet.
Nu wil ik eigenlijk donderdagavond de taarten bekleden en decoreren en vervolgens weer terugzetten in de vriezer.
- Hoe kan je een afgesmeerde taart het beste bekleden als deze ingevroren is? Moet je een ontdooitijd hanteren? Wel of niet in de koelkast?
- En is het mogelijk om de afgesmeerde taart te bekleden en te decoreren en weer terug te zetten in de vriezer?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
gr.
Malika