1

Onderwerp: mini ball pan en Candy Melts

Hoihoi,

We willen dit jaar van die halve bollen maken en dan de ronde kant overgieten met iets van glazuur. Op de Wilton site staat dat Candy Melts hier ideaal voor zijn, nu hoop ik dat iemand wel eens met die Candy Melts gewerkt heeft en weet hoeveel je er nodig hebt voor 24 halve bollen.

2

Re: mini ball pan en Candy Melts

michelle schreef:

Hoihoi,

We willen dit jaar van die halve bollen maken en dan de ronde kant overgieten met iets van glazuur. Op de Wilton site staat dat Candy Melts hier ideaal voor zijn, nu hoop ik dat iemand wel eens met die Candy Melts gewerkt heeft en weet hoeveel je er nodig hebt voor 24 halve bollen.

Ik zou de candy melts niet gebruiken als glazuur. Als je ze smelt zijn ze nog dikker dan gewone chocolade, en niet gietbaar. Je kunt ze evt. wel verdunnen met mycryo, maar ook dan blijven ze vrij dik om te overgieten.

www.taartenchocolade.nl Workshops en webwinkel in chocolade / taartbenodigdheden Tilburg. Volg ons ook op  Facebook

3

Bedankt voor je reactie, had inmiddels zitten door zoeken en kwam er ook achter dat het als idee leuk is maar niet handig. Je zou dan zoveel moeten egbruiken om het hoe dan ook egaal te krijgen...ik wil niet 22 kinderen met tig gaatjes op mijn geweten hebben. :lol: Ik ga weer verder zoeken, bedankt.

4

Je zou aan 1 zakje candy melts genoeg hebben hoor. En het smaakt op zich niet heel erg zoet, eerder chocola-achtig. Fondant lijkt me slechter voor de tanden ;)
Het is alleen een heel gedoe. Ik heb het wel gebruikt op (neger)zoenen en marshmellows maar het is moeilijk om het egaal over een bolling te verspreiden. Je laat het eerste dunne laagje even stollen en doet dan een tweede laagje. Ook zorgen dat de au bain marie verwarmde candy melt niet te vloeibaar wordt...
En gebruik een grote soeplepel vol candymelt waarin je met de andere hand het boltaartje erdoor heen draait.... als je dit tenminste er nog voor wilt gebruiken ;)

Jouw taart is goud waard...
dus bak eens voor A Sister's Hope t.b.v. borstkankeronderzoek.

5

Ok...dat valt nog wel mee. Met de berekening van de Wilton site kwam ik toch al gauw op 6 zaken wat ik wel erg veel vond. We zijn inmiddels aan het testen gegaan met royal icing maar (zie andere topic) vond ik dat geen succes dus we gaan weer verder zoeken naar iets anders. Misschien kies ik uiteindelijk weer eieren voor mijn geld en ga gewoon bekleden met marsepein/fondant

6

Waarom doe je het niet met chocolade?
Als je witte gebruikt kun je die ook gewoon kleuren in elke kleur die je maar wilt!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"