1

Onderwerp: slagroomtaart invriezen?

Hallo allemaal,

Als eerste wil ik jullie even laten weten dat ik veel bewondering heb voor alle mooie taarten die er gemaakt worden.

Vrijwel elke dag kijk ik even bij de show off om hier van te genieten. Jammer genoeg heb ik door mijn werk bijna geen tijd om zelf taarten te maken, zo nu en dan lukt het wel maar dat zou wel meer ervaring op willen doen :-/

Maar goed het is toch een leuke hobby, ook al heb ik er niet veel tijd voor. Kijken naar jullie vorderingen is ook erg leuk, ondanks dat ik geen tijd heb om te reageren (zit dan op m'n werk).

Heb zelf nog nooit een taart gepost, misschien toch maar eens proberen met wat hulp van mijn man :-D

Laatst heb ik voor het eerst wat via de webshop besteld en ik moet zeggen, mijn biscuit is nog nooit zo goed gelukt! Het recept op deze site heb ik geprobeerd maar het was me nog niet gelukt om dit zonder klontjes bloem te doen. Dan was de cake wel gaar maar zaten er brokjes bloem in :-(

Ben dus erg blij met biscuitmix :-D

Omdat ik nog steeds een beginner ben (weinig ervaring he) heb ik een beginnersvraagje. Is het mogelijk om een taart te vullen met slagroom en die daarna in te vriezen? Dus alleen vullen, nog niet bekleden.

Verder vraag ik mij af of er iemand is die de chipolata taart van de koopmans site gemaakt heeft en wat die persoon van het kapel vond.
Ik wil proberen een combi te maken van een eigen kapsel van biscuitmix (omdat ik zeker weet dat deze lekker luchtig is), met de vulling van dit recept voor de chipolata smaak.

Ben benieuwd naar de tips :-)
Alvast bedankt!!!

2

Re: slagroomtaart invriezen?

Hm, ik weet niet of dat met slagroom kan. Het lijkt me dat dat zo soppig wordt met ontdooien? Kun je niet beter kiezen voor vullen met banketbakkers-botercr

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Je kan een slagroomtaart zonder bekleding invriezen. (Rond kerst doet de banketbakker dat ook)
Let er alleen op dat ie heel goed ontdooid is voor je hem gaat bekleden. Anders gaat de decoratie te nat worden.

4

hoi,

Ik denk niet dat je slagroom in kan vriezen, wordt met ontdooien waterig, ik zelf zou het niet doen !!!

Groetjes,

Manika

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

5

Ik hoorde van mijn schoonzus (die bij een bakker werkt) dat zelfs chocoladebollen door de bakker worden ingevroren... En dus ook slagroomtaarten (niet gedecoreerd). Ik heb er zelf geen ervaring mee.

Groetjes Ellen http://www.merlin.mijnalbums.nl
Geen mens zo stil als eentje die van taart geniet!!!Smakelijk