1

Onderwerp: Icing

Heeii allemaal!

Ik ben nog maar een beginnende taartenbakker dus ik heb een vraag...
Ik heb op verschillende sites gelezen dat je je taart ook helemaal kan bedekken met icing en hem daar ook mee kan decoreren. Mijn vraag is of het wel lekker is om de hele taart te bedekken met icing omdat ik heb gelezen dat het hard wordt. Dus kan ik de taart bedekken met icing of is marsepein bv. lekkerder? En dat ik de taart wel decoreer met icing of is bv. marsepein daar ook beter voor?

Groetjes,

2

Re: Icing

Ik bekleed meestal met Marsepein en decoreer ook met Marsepein (behalve geboetseerde figuren en de kleur wit..dat doe ik met fondant.

Marsepein geeft meestal mooiere kleuren (fondant blijft wat dof en is meer pastel-achtig van kleur...of je moet er heel veel in doen natuurlijk)

Ja fondant droogt wat harder op maar het wordt als taartbekleding niet keihard hoor.
(komt ook doordat je het laagje over botercreme of zo doet natuurlijk)
Er zijn mensen die niet van marsepein houden en dan is fondant natuurlijk neutraler van smaak.

Zelf vind ik marsepein prettiger werken maar ook dat is heel persoonlijk.

Je moet het gewoon allebei een keer uitproberen !

Groetjes Nicole

3

Ik had eigenlijk begrepen dat Thanee met icing Royal Icing bedoelde; klopt dat?
Je kunt je taart besmeren met icing, schijn je ook heel glad te kunnen doen (weet alleen niet hoe :+ Maar volgens mij zijn er wel forummers die dat wel kunnen). Om te voorkomen dat het hard wordt zou je daar een theelepel glycerine per 500 gram icing door kunnen doen.

Zelf decoreer ik met fondant en soms marsepein en heeeeeeel soms (als een puzzeltaartje mislukt O-) ) met icing :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Heeii,

Dus marsepein en fondant zijn meer aanraders...?
Als ik een theelepel glycerine toevoeg aan mijn icing mengels wordt het dan ongeveer even 'hard' als marsepein of fondant?

Groetjes