1

Onderwerp: hoe dik smeer je botercreme en fruit als vulling?

Hoi!

Heb net al mijn voorbereidingen getroffen voor morgen....dan ga ik mijn eerste taart ECHT maken!

Dus ik heb biscuit gemaakt...en luxe botercreme...lekker hoor en een fruitvulling....

Hoe dik smeer ik het op de taart tussen de helften?

Heb een ronde vorm van 24 cm en een ronde vorm van 20 cm...was mooier geweest als ik een vorm van 26 had genomen en een van 20. Maar ja als beginneling heb je niet alles in huis!

Hoeveel stukken taart haal je er ongeveer uit? Ik zat te denken aan 10 uit die van 26 en 8 uit die van 20. Is dat reeel? Het is natuurlijk erg machtig zo'n taart denk ik dus kleine stukkies...

Verder heb ik geloof ik alles klaar....ik kan niet wachten tot ik morgen kan beginnen....!!!

2

Re: hoe dik smeer je botercreme en fruit als vulling?

Nou, uit 26cm kun je wel rond de 16 stukjes halen hoor! En uit die van 20cm haal ik tussen de 10 en 12 stukjes :)

En zo dik smeren als je zelf lekker vindt :P

Groetjes Laura!

3

Huh....zoveel? Hoe groot is zo'n stuk je dan?

Klopt het dat ik de botercreme vulling gewoon erop kan spuiten?

Adviseren jullie eigenlijk eerst fruit (beneden bij 2 laagjes taart) en dan de minder "zware" vulling?

Groetjes!
Suzanne

4

ik heb eigenljk altijd de onderste laag botercreme (evt. met vruchtjes) of bbr of wat dan ook en de bovenste laag iets van jam met vruchtjes. Maar zo ben ik :D

en ja hoor, de botercremevulling kan je er gewoon op doen, ik vind het heerlijk dus ik maak die laag altijd superdik :D maar dat ben ik ook weer :)

5

0 mm botercreme en zo veel mogelijk fruitvulling :lol:

If life gives you lemons, make lemoncurd.

6

Mirjam5 schreef:

0 mm botercreme en zo veel mogelijk fruitvulling :lol:

:Y
Hoe hoog is je taart geworden? Uit een lage taart krijg je natuurlijk minder stukjes, maar bij een gewone hoogte (circa 7,5 cm ongevuld) krijg je wel 15/16 stukken uit een 26 cm taart.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

7

Ik zou inderdaad de zware/nattere vulling beneden doen. Botercreme in ieder geval dekkend doen en dan op basis van smaak een dikte geven. Zou niet meer dan 5 mm erop smeren. Als je vruchten nat (bv. uit blik of uit de vriezer) zijn niet tremperen want dan wordt je taart te nat/soppig. Ik merkte wel dat je een taart met (ontdooie) ingevroren vruchten snel op moet eten. Had hem zelf vrijdag gemaakt en vond hem zaterdag superlekker maar zondag toch wel erg nat.

Groetjes Marlies

8

Fijn al die tips!

Ik wil  de vruchten in het ingedikte vruchtensap op de taart doen. Is dit dan ook te nat of valt dat mee doordat ik met taartina een stevige gelei heb gemaakt?

Ik bak met glutenvrij meel dus de taarthoogt die jullie aangeven...die haal ik bij lange na niet.
De taart van 20 cm is bijna 6 cm hoog en ik heb er twee van 24 cm en die zijn 3.5 cm hoog...

Misschien dat ik het beste dan die 2 taarten van 3.5 cm op elkaar kan stapelen of niet? En dan gewoon 1 toren maken.
Ik heb een taart voor 20 personen nodig....haal ik dat dan? Anders moet ik dadelijk nog aan de bak....

Groetjes,
Suzanne

9

Ik zou de 2 kapsels van 24 cm op elkaar leggen en als 1 taart maken, heb je alsnog een taart van 7 cm hoog ongevuld.

Je hebt zeker genoeg voor 20 personen.

liefs Saskia
Elke dag is een cadeautjes, pak het uit.