1

Onderwerp: Aantallen stukjes, welke vormen voor stapelen kortom HELLUP!!!

Ik zie effe door de bomen het bos niet meer hoor...Heb al gezocht in de zoekfunctie en kon niet 1,2,3 het antwoord op mijn vragen vinden.

Ik ga zo een taart bakken voor 15 personen, vlg de tabellen links en van wat ik gegoogeld heb is een ronde springvorm van 24 of 26 cm voldoende voor 15 personen. Nou pak ik net mijn bakvorm erbij en ik moet zeggen vind het toch wel wat krapjes... Met vulling worden mijn taarten ongeveer 8-10 cm hoog.

Mijn eters zijn normaal geen grote maar ook geen kleine stukkies...

Dus hoeveel personen reken ik voor de vlg (ronde) vormen?

16 cm, 20 cm, 26, cm, 28 cm en 30 cm.

En dan nog een vraag:
Voor een taart voor 40 personen met welke vormen ga ik stapelen?
En voor 50 personen? Ik heb nu alleen nog ronde vormen en groter dan 32 cm past (rond) niet in mijn oven.

Of moet ik mijn (redelijk nieuwe en mooie) keuken slopen en er gewoon een grotere oven in proppen? :lol:

Groetjes Vanessa "Taart van mijn zus"
"Life is like a box of chocolates, you'll never know what you gonna get"

2

Re: Aantallen stukjes, welke vormen voor stapelen kortom HELLUP!!!

Mijn ervaring is dat je, zeker met zulke hoge taarten, echt wel meer punten uit een taart kunt halen dan in de tabel staat.
Eerst sneed ik zoals je een appeltaart verdeelt maar dan liet tweederde een stuk liggen. Alleen de hollebollegijzen kregen het helemaal op (incl mezelf dus ;) )

Ik houd het volgende aan:

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

3

Ik heb afgelopen zaterdag een taart 28 cm rond gebakken en daar meer dan 25 stukken uit gesneden.
Ik snijd mijn stukken expres klein, liever dat mensen een 2e stuk vragen/krijgen dan de helft laten liggen.

De vulling en de bekleding maken de taart veel machtiger dan een gewone appeltaart oid.

liefs Saskia
Elke dag is een cadeautjes, pak het uit.

4

Ik heb een tabel gemaakt, zodat je kunt zien hoeveel stukjes je uit een taart haalt, en geloof me het zijn echt geen kleine stukjes hoor. Het vult echt verschrikkelijk, dus denk niet dat mensen zitten te wachten op een enorme homp taart op hun bord.

Hopelijk heb je iets aan mijn tabellen.

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=56588

Groetjes San