1

Onderwerp: De onderste rand &*$%(#^*

Ik word er gek van ik krijg het niet mooi.....Het gaat kapot, krijg het absoluut niet glad...het is vreselijk!! Ik decoreer er maar wat moois overheen, zodat het niet meer opvalt....wie heeft er goede tips/adviezen/filmpjes of how to's of gewoon zin om het een keer samen te doen?! Ik kan het (NOG) niet...hoop dat het snel wel komt:)

Groet Nicole

Het leven is kort, dus geniet er daarom extra van!

2

Re: De onderste rand &*$%(#^*

Hmmm...lastig om zo te kunnen zeggen wat je anders zou kunnen doen.

Heb je je marsepein/fondant niet te dun uitgerold ?
Til je de fondant wel een beetje op bij het gladstrijken van de zijkanten ? (dus niet te veel naar beneden toe strijken maar meer op de plaats)
Neem je genoeg tijd voor het gladstrijken ? (Je moet echt met veel geduld stukje voor stukje doen in het begin)
Gebruik je de buitenzijde van je hand en niet je vingers voor het gladstrijken ?

Als dat allemaal het geval is en het lukt dan nog niet dan is het misschien inderdaad handig om een keer een workshop te doen of naar een freubeldag te gaan.
Of even je woonplaats vermelden, misschien is er iemand in jouw buurt waar je mee kan kijken.

Succes Nicole

3

Hai Nicole,
bedankt voor de tips! Ja geloof dat ik dat wel allemaal doe...Ik denk inderdaad toch maar eens een workshop te gaan doen of hulp te vragen:( het lukt me echt niet zo.
Groet Nicole;)

4 Laatst bewerkt door Annelies (04-06-2009 13:20)

Ik weet zeker dat als je jouw woonplaats vermeldt er heel veel meisjes/dames op het forum je willen helpen! ;)

Voo mij is iedereen die jonger is dan 60 een meisje en die ouder is ook!  :lol: :lol:

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

5

Hahaha ik heb mijn woonplaats hoor:) whahaha...

6

Toen ik net begon had ik dat probleem ook vaak. Om de slordige rand te verdoezelen deed ik het volgende:

Ik legde de uitgerolde marsepein/fondant over de taart heen, en sneed de lap altijd te ruim af, met wel 3-5 cm extra rondom. Daarna legde ik een plat bord bovenop de taart en draaide ik de taart op z'n kop. Daarna vouwde ik de extra rand om tot op de bodem, en zette hem dan weer rechtop (volg je 't??) Werkte prima hoor... Je zag er nauwelijks iets van in elk geval!!

Wellicht heb je er iets aan, tot je een workshop hebt gevonden!

Lieve groet,

Suzanne

7

Dank je wel!! dat is echt een goede tip! Ik ga het straks meteen uitproberen:) dank je!

8

Laat even weten of het gelukt is!!