1

Onderwerp: crisco tylose sbpoeder......

Op mijn workshop heb ik geleerd om sbpoeder uit te strooien op hte aanrecht om zo plakken van de lap marsepein te voorkomen. gebruiken jullie dit ook of doe je dat me tcrisco. en is crisco nou om je mar/fondant minder te laten plakken........

ook wil ik sliertjes maken, kan ik dat dan ook met crisco doen? ik wil het proberen in een grote spuit, kijken of dat lukt. beter masrepein of fondant?

waar gerbuik je tylose nou precies voor? ik lees van alles zoals dat de fondatnt uithard, maar ik lees ook dingen om je fondant niet te laten plakken,

zie door de bomen het bos eigenlijk niet meer zo. heb ook de zoekfunctie gebruikt maar lees zoveel verschillende dingen.

boel vraagjes maar hoop dat jullie willen antwoorden.

groetjes vivian

Geniet van elke dag!!!!

2 Laatst bewerkt door Jax (03-06-2009 21:10)

Re: crisco tylose sbpoeder......

Hoi Fifi,
Je kunt sbpoeder (of poedersuiker) inderdaad gebruiken om op je werkblad te strooien zodat de marsepein/fondant niet zo plakt.
Je zou daar ook crisco voor kunnen gebruiken. (ipv de sbpoeder dan natuurlijk)
Crisco kun je ook gebruiken om door je marsepein/fondant te doen als je sliertjes wilt maken. Ik heb alleen ervaring met marsepein, maar volgens mij kun je dat ook met fondant doen. Zorg wel dat je marsepein/fondant een beetje warm is. (even kort opwarmen in magnetron bijvoorbeeld)
Je kunt ook crisco dun smeren op je uitgerolde marsepein/fondant als je dingen uit wilt steken, hierdoor plakken je uitstekers ook (zo goed als) niet aan je marsepein/fondant.
Tylose gebruik je om door je marsepein/fondant te doen als je bijvoorbeeld iets gaat boetseren. Het zorgt ervoor dat je boetseersel niet in elkaar stort. Ik heb het zelf alleen nog maar door fondant geprobeerd, omdat ik hier en daar op het forum las dat het toch minder werkt als je het door marsepein doet.
Door tylose door fondant te doen, kun je ook van die mooie lusstrikken maken. (moet ik trouwens nodig eens proberen :lol:)

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. En waarschijnlijk komen er nog wel meer antwoorden/aanvullingen. ;)
Groetjesssss

It ain't what you wud, it's the way that you wud it!It's a dirty job, but somebody's got to WUD it!

3

Ik gebruik meestal crisco, En het werkt heel fijn (werk wel altijd met fondant).
Ik gebruik zelden poedersuiker omdat ik het niet fijn vindt omdat het soms vlekken op de kleueren fondant geeft.
Ik smeer meestal het werk blad gewoon in en het wekt prima.
Tylose is inderdaad om het fondant  wat steviger te maken en om mooie lussen te maken.
Ook gebruik ik het als het fondant heel erg plakt.

4

sorry beetje late reactie  dacht dat ik al lang had gereageerd!

bednakt meiden voor jullie reactie,s het is me duidelijk....denk ik hahahaha

ga nu met crisco aan de slag op mn werkblad en voor mn tappits

groetjes

Geniet van elke dag!!!!