Onderwerp: Lemon Curd, hoelang...
Hoelang is Lemon Curd na opening houdbaar in de koelkast?
Iemand een idee?!
Alvast bedankt!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Lemon Curd, hoelang...
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hoelang is Lemon Curd na opening houdbaar in de koelkast?
Iemand een idee?!
Alvast bedankt!
Er staat me bij dat je het 4 maanden kan bewaren. Gelezen op het forum maar weet niet meer waar.
net zo lang het goed ruikt en smaakt....althans zo doe ik het. Ik doe niet aan houdbaarheidsdatums
als het een potje is van chivers, gebruik ik het nog een maand, niet voor in taarten dan hoor, maar puur voor eigen gebruik. ('s zondag op de croisantjes)
als ik het zelf gemaakt heb, dan gebruik ik het nog 3 dagen als het potje open is geweest, is het potje nog dicht en vacuum, dan kan je het een maand of 3 goedhouden, heb ik weleens gelezen. ik kwam zelfs berichten tegen dat je het langer als 4 maanden goed kon, houden, maar daar waag ik me niet aan.
Oke, ik heb inderdaad die van Chivers. Maar ja, dat zijn altijd van die grote potten... Niet op te krijgen... Pas kreeg ik trouwens bij een High Tea ook lemon curd en dan gemengd met room. Was heerlijk!!!! smul smul smul. Dus ik denk dat ik het inderdaad maar is op croissantjes e.d. op maak. En sowieso opzoek ga naar het recept.. Dan kan ik het wat meer op hoeveelheid maken...
Via de site van tartacadabra vind je een recept om zelf lemoncurd te maken.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Lemon Curd, hoelang...