1

Onderwerp: eiwit, gluten en suikervrij??? Wie kan mij helpen....

Voor mijn neefje die volgende week jarig is, wil ik graag iets lekkers bakken.
Nu heeft hij sinds enkele weken een dieet waarin hij geen gluten, suiker, melkproducten en kippeneiwitten mag. In het dagelijks leven zijn we er al redelijk aan gewend en komen ze er aardig uit, maar zo met iets lekkers voor een verjaardag wordt het al wat moeilijker.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en misschien een recept hebben zodat ik hem met wat lekkers kan verrassen??
Wij zouden er erg mee geholpen zijn.

Groetjes Sabina.

Groetjes Sabina

2 Laatst bewerkt door Tom Poes (02-06-2009 15:01)

Re: eiwit, gluten en suikervrij??? Wie kan mij helpen....

Een taart zoals de meeste taarten hier op het forum staan is onmogelijk te maken met al deze beperkingen! Helaas, maar waar.... :(
Misschien is dit wat, in een leuke vorm gebakken?
http://recepten.voedingscentrum.nl/scri … eptID=1029
En hier heb ik nog een aantal recepten gevonden, ze voldoen niet aan al je 'allergie-eisen', maar misschien kun je bijvoorbeeld dat toch nog meel vervangen door glutenvrij-meel zodat het wel kan?
http://www.voedselallergie.nl/recepten/ … noeperijen

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

ah heeft glutenvrije cake in de vriezer, moet je vaak even naar vragen, deze bevat volgens mij ook geen eiwit, suiker weet ik niet, kan je misschien een kapsel van maken?

4

Hi,

Ik zit te denken aan een polenta dolce. Italiaans recept met maismeel en vruchten maar ik zou zelf ook even moeten testen zonder lactose en met fructose in plaats van suiker dus kan je ook geen kant-en klaar recept geven. Maar ik denk dat je het een beetje in die ingredienten moet zoeken, maismeel, vruchten en fructose, of  bijvoorbeeld een soort van panna cotta van kokosmelk of sojamelk als hij daar van houdt met zijn favo smaken....

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

5 Laatst bewerkt door inge h (02-06-2009 17:42)

agave siroop gebruiken ipv suiker misschien?
te koop bij de reformwinkel
ik vind het zelf nog lekkerder dan suiker maar a 3 euro de 250 gram wordt bakken er wat duur mee
ik zal trouwens even in mijn links zoeken want ik heb een vegan site gevonden met agave om te bakken, dus ook kipvrij
ik ga even zoeken

~enthousiast hobbyist ~
Heeft iemand het recept om tijd te bakken al gevonden?????

6 Laatst bewerkt door inge h (02-06-2009 17:41)

wel in het engels blueberry coffee cake, met olie, agave en soyamelk
http://www.vegfamily.com/vegan-cooking-tips/agave.htm
wel even naar beneden scrollen
misschien dat je hier iets mee kunt

~enthousiast hobbyist ~
Heeft iemand het recept om tijd te bakken al gevonden?????

7

Ik zou in ieder geval even navragen wat hij wel voor zoet ipv de suiker mag.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

8

En navragen of hij wel soyamelk mag, want wordt ook vaak niet verdragen!

9

Bedankt voor jullie berichtjes. We zullen deze week eens een paar receptjes uitproberen.  Zoetstoffen mag hij wel hebben (behalve aspertaan) en soyamelk is ook geen probleem. Alle andere producten worden ook goed verdragen, maar worden momenteel niet gegeven om na te gaan of er veranderingen in zijn gedrag. Meer rust in het manneke zelf. (pddnos) De resultaten zijn tot nu toe erg goed.

Groetjes Sabina