1

Onderwerp: Marsepein 3:1 of 4:1?

Hallo,

Ik kon deze vraag met de zoekfunctie niet vinden, dus mijn excuses als 'ie al (veel) vaker langs is gekomen.
Ik meende altijd dat de ene variant voor bekleden was en de andere voor boetseren. Maar ik zie nu in de webwinkel dat er blijkbaar geen verschil is? Ze zijn beiden geschikt voor het bekleden van een taart.

Maar welke moet ik dan hebben? Welke heeft jullie voorkeur? En waaraan merk je het verschil?

2

Re: Marsepein 3:1 of 4:1?

De 1:3is iets fijner van structuur dan de 1:4; qua smaak is het erg persoonsgebonden, ik ben zelf niet zo'n marsepeinfan maar werk tijdens mijn workshops met de 1:4 en ik hoor altijd dat die zo lekker is.

De 1:3 is ook iets droger tijdens het werken, daarom werk ik met de 1:4 graag met wat crisco aan mijn handen. Maar als het warm is zoals nu moet dat ook weer met de 1:3....

Eigenlijk moet je gewoon uitproberen ;)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Re: Marsepein 3:1 of 4:1?

ik heb met nog nooit iets anders gewerkt dan de 1 op 3 en ik vind deze heel fijn werken, dus ga dat ook niet veranderen. Maar misschien moet je het eens uitproberen wat voor jou het fijnste werkt. Wel heb ik vrschil in merken gemerkt, ligt er maar net aan wat jij fijn vind

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!