1

Onderwerp: verven

Hallo,

Ik wil graag een plaatje verven maar lees dat je dat met alcohol moet mengen...kan dat alleen met alcohol of ook alleen met water?

Be in love with what you have

2

Re: verven

Alcohol verdampt sneller. Met water kan het marsepein gaan smelten als je teveel gebruikt.
Het hoeft geen purte alcohol te zijn hoor. Ik heb er hier ook gehoord die gwoon whisky of een andere (doorzichtige) alcoholische drank gebruiken.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

ok nu wil ik niet dom klinken    :o:o  wilde ook wat gaan verven voor op een verjaardagtaartje  maar kunnen kleine kids (denk aan 2 en 3 jarige ) erdan ook nog wel van eten door de alcohol die je gebruikt voor de verf?:+

Select, make, bake!

4 Laatst bewerkt door Ottolien (29-05-2009 13:28)

Ik denk van wel. Zoveel alcohol gebruik je niet en er vervliegt ook nog wat.

Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet meer van die kleintjes in de buurt heb. En ik dus eigenlijk ook niet weet of ik het dan zal doen. :shhh:

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

5

Angeliek1973 schreef:

ok nu wil ik niet dom klinken    :o:o  wilde ook wat gaan verven voor op een verjaardagtaartje  maar kunnen kleine kids (denk aan 2 en 3 jarige ) erdan ook nog wel van eten door de alcohol die je gebruikt voor de verf?:+

de kindertjes zullen dan wel goed slapen :lol:

birgitta schreef:

de kindertjes zullen dan wel goed slapen :lol:

hahah  ja dat zal zekers *)

maar denk dat ik toch maar niet doe   eens moet kijken hoe ik t dan zal gaan doen...:think:..

Select, make, bake!

7 Laatst bewerkt door lise (29-05-2009 16:23)

verven kan gewoon met alcohol, ook voor kinderen. het verdampt heel snel. ik zou niet gaan verven met wiskey of een andere dranksoort, omdat daar ook daadwerkelijk een smaakje aanzit. ik heb bij de blond-taart uit de taartenparade de achtergrond helemaal geschilderd.
let er trouwens wel op dat je met de gel, moeilijker kan schilderen, ook al los je het op, omdat het niet helemaal oplost. heb ik al een aantal keren last van gehad.
als je met water de kleurstof oplost en je verft de marsepein, dan smelt het, dus nooit doen.
succes ermee, hopenlijk heb  je hier iets aan.

8

super bedankt voor de tips...grrr ga dus niet meer verven omdat de taart toch voor morgen is en ik niet in de buurt woon van een taartwinkel.

nu moet ik een andere creatie maken

Be in love with what you have

9

ik gebruik het liefst de alcohol uit de webshop omdat die echt heeel snel verdampt
maar iets met een hoog alcohol percentage zoals wodka kan ook
de alcohol verdampt en dan houd je dus droog geschilderd poeder over
het kan dus ook voor kinderen 
water verdampt niet snel dus het droogt niet lekker
met kleustoffen verven doe ik niet omdat dat gewoon niet lekker droogt
blijft toch vochtig

succes
groetjes noelle

wat is eigenlijk geen goede rede om een taart te bakken ???
mijn taartjes kijken ???  www.taartenlaantje.nl

10

ik schilder dus wel met kleurstoffen, maar als je het heel erg verdun blijft het echt niet vochtig hoor. wel als je het geconcentreerd opbreng, dan blijft het wat plakkerig en dan ik een poeder beter. ik gebruik het dus allebei, maar op andere momenten.
gel; erg verdunnen bij bijvoorbeeld grote oppervlakken
poeder; geconcentreerder bij kleinere oppervlakken en/of details