1

Onderwerp: Muffin bakvorm

Misschien trap ik nu een open deur in, maar toch... Tot nu bakte ik cupcakes zonder bakvorm (alleen een papiertje erom). Nu zag ik in de webshop de Recipe Right Muffinvorm (voor 12 cupcakes van 5 cm doorsnee). Is er iemand (waarschijnlijk wel!) die deze bakvorm heeft? En welke afmeting uitsteker (bloem of rond) gebruik je om de cupcake te bedekken? Zie afmetingen van 5, 6 of 7 cm...
Bedankt weer voor de tips!

2

Re: Muffin bakvorm

volgens mij zetten ze die papieren cupcake vormpjes daar gewoon in.... maarrrrr dat is wat ik er uit begreep hoor.
En als dat het dus is verschilt het niet qua werkwijze

ik gebruik altijd een muffinvorm als ik cupcakes bak. gewoon 1 van de ikea of xenos. papiertjes erin, beslag erin en in de oven.

Groetjes Miranda

4

Ik ben denk ik niet duidelijk, sorry (beginners probleempje). Ik ga in ieder geval een cupcakevorm aanschaffen. Maar met die uitsteker bedoelde ik als je gaat versieren met marsepein oid. Als je cc's hebt van 5 cm en je wilt met een uitsteker  een bloem of cirkel marsepein erop leggen, moet je dan een uitsteker hebben van 5 cm of juist een grotere zodat marsepein iets over de rand heen komt?

5

Ik zelf gebruik een iets kleinere uitsteker dan de muffinvorm voor het bekleden van cc. Ik vind het nl mooier als de vorm iets te klein is dan dat hij erover heen gaat.
Plus dat de cc iets krimpen bij het afkoelen.
En als mijn cc heel mooi lukken (en dat is nog steeds niet altijd :s) dan zit de cc net onder het randje van het papiertje en dan moet hij dus wel kleiner zijn. Snap je nog?

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

6

Ja, ik begrijp het. Dank je wel voor je tip!

7

mirandadegroot1978 schreef:

ik gebruik altijd een muffinvorm als ik cupcakes bak. gewoon 1 van de ikea of xenos. papiertjes erin, beslag erin en in de oven.

Hoi Miranda,

En passen jouw papiertjes precies? Ik heb nu dit, papiertjes van Hema... en die lijken wat te groot voor mijn muffinblik, maar ik heb een heel standaard blik geloof ik...

http://i29.photobucket.com/albums/c262/DomimvMerel/DSC03967.jpg

Had er ook al in een ander draadje naar gevraagd... maar het is me niet echt duidelijk geworden. Heeft iedereen dit?

Enneh... wanneer stort jij de cakejes? Bij mij lijken ze altijd een beetje klef te worden en te krimpen... Is dat normaal?

Enneh, sorry voor deze topic-vervuiling ;)

Liefs Domi

Liefs Domi
***"absolute beginner", maar laaiend enthousiast!***