1

Onderwerp: Glimmen

Dag allemaal,

Ik ben een draak aan het maken voor mijn zoontje Thijs, die 3 wordt. Om niet in tijdnood te komen heb ik een aantal dingen vast gemaakt, waaronder de kop, aangezien dat veel priegelwerk is. Omdat de kop niet eetbaar hoeft te zijn heb ik gewoon een boerencake gekocht, op maat gesneden en bekleed met fondant. Ik zal op zijn feestje alleen het lijf vullen en aansnijden dus.

Maar goed, de kop staat nu al enkele dagen kant-en-klaar in de koelkast, in een speciaal vak waarin de temperatuur nul graden is. Het probleem is alleen dat hij enorm is gaan glimmen! Blijft dit zo?? Kan ik 'm beter in de vriezer zetten? Het staat zo stom als het lijf straks mooi mat is, en dan zo'n glanzende kop!!

Heeft iemand tips??

Alvast bedankt!!!

Lieve groet,

Suzanne

Re: Glimmen

mag ik vragen wat de reden is waarom je denkt dat nul graden handig is?

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

tipseytaartje schreef:

mag ik vragen wat de reden is waarom je denkt dat nul graden handig is?

Tja, dat heeft eigenlijk alleen maar te maken met de indeling van de koelkast. Deze heeft een "gewoon" gedeelte, 5 graden dus, en 2 laden, beide van nul graden. De ene is voor vlees en de andere voor groente (het verschil tussen die 2 heeft iets te maken met de luchtvochtigheid). Daardoor blijft alles langer vers.

Maar goed, de reden is dat die laden nogal groot zijn, en ik dus weinig ruimte in het 5-graden deel heb. En aangezien de groentelade vrijwel leeg was, was het een handige plek. Praktsich gezien dan. Ik dacht dat het niet veel zou uitmaken of ik het in de vriezer zou doen of hierin, aangezien de smaak ook niet relevant is.

Lang verhaal. :-)  Denk je dat ik beter voor de vriezer of voor de gewone koelkast kan kiezen dan?

naja, je geeft zelf aan dat de kop niet eetbaar hoeft te zijn, dus qua vriezer of koelkast maakt het dan dus niet uit denk ik, tenzij je hem weken in de koelkast gaat bewaren, dat geeft denk ik geen positief effect op het uiterlijk... :think:
dat glimmen... als je hem uit je nul-graden-laadje haalt, zou ik hem wel eerst in het 5gradendeel van de koelkast doen, dan schrikt de fondant minder. (angstzweet! :lol: )

groetjes Tirza     

5

Nee, nog maar een paar daagjes. Hij glimt ook terwijl hij in de koelkast staat, dat is het gekke. Naja, dan zal ik wel zeggen dat het komt door het vuur in z'n bek. :-)

het zweten trekt uiteindelijk weg, als de taart gewend is aan de temperatuur. duurt ongeveer een uurtje als je hem buiten de koelkast hebt.

groetjes Tirza