1

Onderwerp: Bescuitmix van Soezie + combimagnetron

Hallo allemaal,

Ik heb de zoekfunctie al gebruikt maar kan niet echt een antwoord vinden... Ik heb de Soezie bescuitmix gebruikt en deze gebakken in een combimagnetron/combioven. NU is het dus helemaal mislukt en was hij aan de bovenkant verbrand en in het midden niet gaar. Deze heeft dus een reisje naar de vuilnisbak gemaakt. Wie bakken er ook met een combimagnetron??? En doen jullie op verschillende standen/graden o.i.d.?

Groetjes

Het leven is kort, dus geniet er daarom extra van!

2

Re: Bescuitmix van Soezie + combimagnetron

Ik heb ook een combimagnetron en gebruik ook regelmatig de mix van Soezie. Nou heb ik het geluk dat mijn oven geen draaiplateau heeft. Ik kan hem dus ook hoger (in het midden ongeveer) zetten.
Maar als hij van boven verbrandt is en niet gaar moet je eens even goed kijken of hij wel echt op oven heeft gestaan. Heb je ook een functie hetelucht?

Ik bak mijn taarten gewoon op 160 graden (ik bak dus wel met hetelucht) en verwarm soms wel en soms niet voor (ligt eraan of ik eraan gedacht heb de oven voor het mixen aan te zetten). Ik kan dus ook niet zeggen hoelang ik de taarten in de oven heb omdat ik dat elke keer weer opnieuw gok.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

Die van ons draait dus wel;) maar ik heb hem in het midden gezet, maar op 180 stond erop, dus gedaan...misschien had ik op 160 moeten doen en niet voorverwarmen?! Ik heb nu geen eieren meer in huis, maar zal ze straks halen en het op deze manier nog eens proberen! Bedankt Ottolien:)

Het leven is kort, dus geniet er daarom extra van!

4

ik heb tot noch toe altijd met Soezie bicuitmix in de oven van mijn combimagnetron/oven gebakken en het is altijd goed gegaan.

Ik gebruik natuurlijk wel alleen de oven (forced fan) en begin bij 150 gr.(10 min) dan 160 gr. (10 min) dan 180 gr.

Ja, ik heb ook een combimagnetron. Ik begin ook met voorverwarmen op 150 graden, de taart erin  en na 10 min 160 graden, na 10 min 180 graden zoals hierboven vermeld wordt. Ik heb ook een draaiplateau. Ik zorg er ook altijd voor dat mijn bakblik op een rooster staat in de magnetron. Hopelijk lukt het dit keer beter!
Succes

6

Hallo,

Ook ik heb een combimagnetron/oven. Ook een draaiplateau, maar zoals gezegd een rooster in het midden niets mis mee.

Wel ben ik tot de ontdekking gekomen dat het verschil uitmaakt van welke merk en kleur je bakvorm is. Eenmaal een bakvorm zilverkleurig en eenmaal een zwartkleurige gebruikt. De zwarte moet de aangegeven tijd, de zilverkleurige langer. Misschien dat het daar iets mee te maken heeft?

Succes ermee.

7

He wat grappig ik heb ook zwarte en zilverkleurige bakblikken maar het is mij niet specifiek opgevallen.
Wel dat de ene taart wel eens wat langer duurt dan de andere. Misschien ligt het wel aan de kleur. Ik zal er eens op gaan letten.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.