1

Onderwerp: topsy turvy dummy!!

Mensen, ik post hier niet zo vaak, maar heb nu toch wel een dringende vraag! Ik moet voor een modeshow een topsy turvy maken, en dan graag een dummy! Ik dacht erover om gewoon dummy's te kopen en ze te snijden, maar bedacht dat je dat met een speciale piepschuim-snijder zou moeten doen, iemand tips? Of kan je dat type piepschuim wel snijden/zagen? Ik heb nog nooit met een dummy gewerkt...
Thanx alvast!

2

Re: topsy turvy dummy!!

Volgens mij werkt het bij piepschuim het beste om er met een gloeiend hete draad doorheen te smelten. Mijn man heeft zoiets gemaakt van een figuurzaag en dat werkt als een trein.

Daarnaast heb ik gehoord dat je piepschuim nooit moet zagen (schijnt een ramp te zijn), maar inderdaad moet snijden met een hobbymes.

Ik ben bang dat je aan deze informatie niet zo heel veel hebt, sorry :s

groeten, Marieke

3

Re: topsy turvy dummy!!

wat ernie zegt klopt :)

oooit heb ik ook met zo'n hete draad piepschuim gesneden, en dat snijdt dan echt als door boter
maaaar recent heb ik het met een hobbymes gedaaan.... raaaamp :P hobbymes in gloeiend water houden is wel iets beter, maar nog steeds echt naar :P marianne heeft hier ook ooit een keer iets over geschreven:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … hp?id=9527

succes!