1

Onderwerp: verkleedfeestje!

Afgelopen zaterdag hadden wij een verkleedfeestje voor Jeroen, die overigens 29 werd.... ;)
En daarbij kwam natuurlijk de vraag: Lis, wil jij de taart maken? Natuurlijk! Dit zijn ze geworden:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-O3MO4YXI-D.jpg

Helaas de marsepein te dun uitgerold zodat de chocobiscuit er wat doorheen scheen... Maar zoals een vriend zei: de meeste piraten hebben een slechte huid :lol: Gevuld met (gezoete) mascarpone en verse frambozen

Daarbij de 2e taart,een schateiland van naturel biscuit gevuld met mascarpone-citroenvulling (valt het op dat ik mascarpone lekker vind?) en lemoncurd. Doordat ik geraspte citroenschil door de vulling heb gedaan werd de taart lekker fris, ga ik dus zeker vaker doen!

Het ergste was de palmboom maken, geduld is zeker niet waar ik  om bekend sta..... wat wat het moeilijk om er af te blijven en lekker laten drogen... Uiteindelijk vielen de blaadjes ook nog van elkaar af :S
Maar goed, de jarige was erg onder de indruk, hier komt 'ie:
(hij is een beetje kaal aan de bovenkant maar ze wilden er zelf nog kaarsjes op zetten, vandaar)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ACHAPHJO-D.jpg

Tips heel erg welkom!

groetjes, Lis   
ik droom taarten, nu nog maken zoals ik ze droom

2

Re: verkleedfeestje!

Haha! Ze passen gewoon geweldig bij elkaar!

En tips? Mmm... ik zou meer bc gebruiken om je taart af te smeren. Is iets wat ik zelf ook moest leren, vond het niet zo nodig, maar ook ik had geregeld taartjes waarbij de lagen er door schenen. Als je m helemaal insmeert met bc, is je ondergrond effen en krijg je dus ook niet zo'n "slechte huid".

Ik voel me een beetje kiezel...

3

Erg leuk gedaan!

groetje, Nathasja.

www.tazzels.nl
voor al je taartbenodigdheden en workshops.

4

heel leuk, leuke piraat

5

Leuk gemaakt!!

6

g11ling schreef:

En tips? Mmm... ik zou meer bc gebruiken om je taart af te smeren. Is iets wat ik zelf ook moest leren, vond het niet zo nodig, maar ook ik had geregeld taartjes waarbij de lagen er door schenen. Als je m helemaal insmeert met bc, is je ondergrond effen

Daar heb je gelijk in: ik vind zelf botercreme altijd zo erg zoet, en dacht dat het alleen voor het plakken was, maar dan heb je inderdaad ook een egale kleur, daar had ik nog niet aan gedacht... :think:
Bedankt!

Iemand nog tips voor een goede palmboom?

groetjes, Lis   
ik droom taarten, nu nog maken zoals ik ze droom

7

Goed laten drogen.....;)
Ik vind het superleuke taarten.....:thumb:
En die slechte huid krijg je van op zee van die zoute sterke zeelucht....:lol:

8

Heel leuk!