1

Onderwerp: Beginneling - biscuit

Hoi Iedereen,
Mijn dochtertje verjaart binnen 2 weken en ik dacht, ik ga vandaag al eens beginnen om een biscuit te maken, niet voor haar verjaardag, maar om te testen en tegen dan het al te kunnen.  Ik heb de volgende ingredi

2

Re: Beginneling - biscuit

Ik gebruik altijd het volgende recept (ook van het forum) per ei 30 gram suiker en 30 gram zelfrijzend bakmeel. Voor 20 cm gebruik ik 6 eieren, 180 gram suiker en 180 gram zelfrijzend bakmeel, deze gaat in een (voorverwarmde) heteluchtoven op
ongeveer 160-180 graden en dan 30-40 minuten. De eerste 30 minuten doe ik de ovendeur niet open vanwege inzakgevaar van het kapsel. Als het biscuit gaar is, haal ik het uit de oven en keer de bakvorm om op een houten broodplank met bakpapier erop. De onderkant is dan de bovenkant van de taart, zo krijg je een rechte taart zeg maar. De bakvorm bekleed ik met bakpapier en de vorm verhoog ik ook met bakpapier. Goed invetten en dan moet je biscuit volgens mij wel lukken!
Het biscuit snijden doe ik als deze is afgekoeld. Misschien heb je hier iets aan.

Succes!

Groetjes Vanessa "Taart van mijn zus"
"Life is like a box of chocolates, you'll never know what you gonna get"

3

Vandaar dat mijn taart altijd laag bleef. Ik gebruikte voor een 24 cm!! hetzelfde recept maar dan met 5 eieren etc.

Heb nu de mix van de webshop gebruikt. Erg lekker en superhoog. (mijn taartvorm stroomde gewoon over

Groetjes Marlies

4

ik zou gewoon een kilo mix bij de webshop bestellen die is super lekker!!!!! en kan (bijna) niet mislukken

groetjes nicole

5

ik had een ander recept omdat ik de mix bijna op had, heb deze gemaakt, en is net zo lekker als die van de mix van de webshop geworden, en makkelijk want heb het altijd in huis

6

Mag ik hier even op inhaken??

Ik heb nu 2x een kapsel gebakken met de webshop mix, en beide keren had ik zeg maar een grote 'luchtzak' bovenop.
De prikker komt er droog uit, maar als de lucht dan 'instort' dan blijkt ie toch nog klef te zijn!

Hoe kan dit nou? :(