1

Onderwerp: Vacht effect?

Hi, Ik wil graag een kopie maken van een tuttel. Het is een heel zacht lapje wat eruit ziet als badstof, maar alleen veel zachter is. Hoe krijg ik dat "vacht" effect? Ik zat zelf te denken aan het gebruiken van de shell tool en het daarmee "rommelig" te bewerken. Heeft iemand een beter idee? Dank voor het meedenken!

Re: Vacht effect?

Wil je de taart bedekken met marsepein?
Misschien een idee om de taart op te spuiten met gekleurde slagroom of icing. Door al die toefjes krijg je een vacht effect.
Succes ermee!

Wanneer je iemand ontmoet zonder glimlach,
schenk hem dan die van jou

3

Tip die ik hier gehad(mijn dank nog aan degene) heb voor een wollige schapenvacht is om zo'n plastic basspons te gebruiken, zo eentje met van tulle achtige lagen.
Om deze dan voorzichtig om het poppetje te knijpen, moet ik nog proberen hoor.

~enthousiast hobbyist ~
Heeft iemand het recept om tijd te bakken al gevonden?????

Leonie de Wit schreef:

Wil je de taart bedekken met marsepein?
Misschien een idee om de taart op te spuiten met gekleurde slagroom of icing. Door al die toefjes krijg je een vacht effect.
Succes ermee!

Het is de bedoeling om een stapel taart te maken bekleed met marsepein en dan de tuttel als decoratie op de onderste laag tegen de bovenste laag aan "te draperen". Die wilde ik dus ook van marsepein maken.

5

Met een heel fijn schaartje hele kleine knipjes geven.

jojade schreef:

Met een heel fijn schaartje hele kleine knipjes geven.

Mmmm, daar was ik al bang voor. Beetje monniken werk, daarom dacht ik wat met de shell tool aan de gang te gaan. Wellicht geeft dit toch het beste effect. Ik zal eens kijken wat het beste resultaat geeft.

7

badstof effect..... hmmmz sja die badspons klinkt wel goed, die tule drukt er dan licht in

ik zou ook gaan voor de spons, iemand had er toen een heel lief ijsbeertje mee gemaakt

9

adrienne had ergens een how to van een ijsbeertje met een vacht....

10

petrabennes schreef:

adrienne had ergens een how to van een ijsbeertje met een vacht....

Hier is de how to: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=41455

Avalon's magical cakes