1

Onderwerp: concerven blik

halo dames

ik moet een kasteel taart gaan maken en de pilaaren van de torens wil ik klein concerven blik bakken maar gaat dat of krijg ik hem er na het bakken niet meer uit?

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

groetjes lorie

2

Re: concerven blik

Ik heb het zelf nog nooit gedaan. Maar ik denk dat als je het blik bekleed met bakpapier het geen probleem moet zijn. Bekleed dan zowel de bodom als de randen. En het bakpapier aan de randen hoger maken dan het blik. En anders kun je met je blikopener altijd nog de onderkant open maken en de taart zachtjes eruit duwen.
Succes ermee en laat even het resultaat zien. Klinkt namelijk als een goed plan voor torens.

Groeten van Nicole

3

Laat even weten of het werkt, wel een goed idee.
Ik heb geen flauw idee of het kan

Groetjes Ingeborg

4

Moet wel lukken.
In limonadesiroop(carvan) flessen is hier ook al gebakken.

5

Ik heb een keer een gewoon kapsel gebakken, en daarna een blik gepakt om uit te steken. Ze zijn allemaal even groot, dus je kunt ze dan gewoon stapelen mocht het te laag zijn.
Succes ermee.

6

Ja hoor, dat kan. Ik heb het ook gedaan. Blik goed invetten en na het bakken de onderkant eraf. Ik heb alleen wel zo'n blikopener die het hele dekseltje eraf haalt en niet de binnenkant er uit snijdt.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

7

nou hij zit in de oven dus het word spannend of ie e straks uit gaat

zal straks even vertellen hoe het ging is gelukkig een proef hoef de taart zelf pas in julie te maken maar het is alrijd wel fijn als je weet dat het gaat anders moet ik nog iets neiuws verzinnen

8

helaas het is niet gelukt

dus dat word gewoon in normaale pan bakken en dan uitsteken en stapelen

9

He wat jammer. Wat ging er mis dan? Uitsteken kan natuurlijk altijd maar dan moet je naderhand weer zoveel cakeballetjes opeten :9 ;)

10

hey wou niet gaar worden heeft bijna 2 uur in de oven gezenten

ik denk dat het blik gewoon niet goed genoeg de warmte door laat

11

Dat is raar..... Misschien ging het bij mij wel goed omdat ik hete lucht gebruik...... Weet het anders ook effe niet.