1

Onderwerp: beginner

binnenkort ga ik een workshop volgen en daar een taart maken voor de 1ste verjaardag van mijn dochter. omdat ik de volgende dag nog meer taarten wil gaan maken voor haar verjaardag wil ik vast wat dingen inkopen zodat ik bv alvast de kapsels kan gaan bakken en de volgende dag lekker kan gaan versieren. de bakvormen heb ik al. zoals ik hier op het forum lees zijn veel van jullie tevreden over de mmf, deze ga ik dus ook aanschaffen. maar welke kleurstofen kan ik het beste nemen? en welk setje tools is handig voor een beginner? hebben jullie meer tips voor me welke dingen echt onmisbaar zijn/heel fijn zijn? ik hoop dat jullie me willen helpen zodat ik alvast een bestelling kan gaan doen.

alvast bedankt
kristel

2

Re: beginner

Bakvormen heb je, de ingredienten voor het bisquit ook, kleurstoffen heb ik toen gekocht in een setje van 8 kleuren in een kleine verpakking (en daar kom je heel ver mee).

Cocktaikprikkertjes om de kleurstof uit de potjes te halen. Poedersuiker voor onder je lap mmf tijdens het uitrollen.

Een goede roller (bij mij bleef de marsepein plakken aan mijn oude vertrouwde houten en heb toen een pvc buis gebruikt; ideaal!) en een glad oppervlak om uit te rollen. En welke tooltjes.. Tja, een smoother is heel fijn.

Ook deze vind ik heel prettig om te gebruiken voor diverse doeleinden.

http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … cts_id=470

http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ucts_id=75

In ieder geval kom je als beginner zonder die dingen ook een eind, hoor! Succes, hoor en ik ben benieuwd naar het eindresultaat!!

Groeten, Jolanda
I try to watch what I eat, but I'm not fast enough!

3

hallo jolanda

heb jij het over de setjes kleurstof van wilton? kun je daar veel kleuren mee maken. ik wil namelijk genoeg kleurstof hebben om alle (meest gebruikte) kleuren te kunnen maken.

dat van die pvc pijp is een goede tip. ik vond de rollers al zo klein. vooral als je een lap voor een taart van 27 cm uit moet gaan rollen.

die smoother zal ik ook zeker op mijn lijstje erbij zetten.

en ja als beginner heb je eigenlijk nog niet alles nodig maar ik pak niet graag mis op iets. ik wil meteen goed beginnen. ik zal ook in 1 maand tijd de verjaardagstaarten gaan maken voor mijn dochtertje die 1 jaar word en een taartje omdat wij volgende maand 5 jaar getrouwd zijn. dus wil alles hebben hebben hebben.:)

4

En marsepein?

5

ik lust zelf geen marsepein dus ga het denk ik maar bij fondant houden.

Het is een vrij dure hobby, wellicht heb je dat al ondervonden ;-) Daarom ook even wat bespaartips:
mmf zelf maken, recept staat op de site
gebruik een 5 cm doorsnee pvc pijp als roller
ipv spuitzakken kun je ook diepvrieszakjes gebruiken
kleivormpjes zijn vaak in de aanbieding bij bv kruitvat of speelgoedwinkels, heel goed te gebruiken als uitstekertjes voor marsepein of fondant

Zelf vind ik een roller, tafelzeil, leuke uitstekertjes, setje kleuren fondant (kun je weer mengen met marsepein zodat je niet zelf hoeft te kleuren) onmisbaar.
Succes ermee!

Wanneer je iemand ontmoet zonder glimlach,
schenk hem dan die van jou

7

hallo leonie

dat het niet goedkoop is had ik al door. vooral omdat ik alles wil hebben. maar en hobbie mag geld kosten :)

8

Het ligt er ook aan of je al een idee in je hoofd hebt of niet? (boetseren, puzzelen of uitstekers) Aan de hand daar van kun je kijken wat je nodig hebt. Dan hoef je ook niet in het wilde weg van alles te bestellen wat je misschienn niet direct nodig hebt.
B.v een roze met oranje en witte bloemetjes taart voor je dochter: roze en oranje kleurstof en leuke bloem uitstekers zijn dan genoeg. Met de kleurstof kun je zelf donkerdere of lichtere tinten maken. Je hebt ook een setje van wilton met 12 kleuren daar kan je heel wat mee maar kost wel weer 20 euro. Dus beden ff wat je wilt en of je zo op een lijstje kan komen. Als je dat zo'n beetje steeds doet verzamel je vanzelf een leuke set.

veel succes!

9

ik zie zulke mooie taarten voorbij komen dat ik alles wil. voor mijn dochtertje ga ik tijdens de workshop een taart met puzzelplaatje maken. thuis wil ik een oilily taart met strik voor haar maken. uitstekers lijken me altijd wel handig voor een snel taartje als ik bezoek krijg, en mijn zoontje kijkt wel eens mee naar de taarten op dit forum en vind de geboetseerde dingen erg leuk. het zul dus een hele bestelling worden.

Vergeet de tylose ook niet voor je strik. Tylose zorgt ervoor dat je marsepein of fondant steviger wordt en dus niet inzakt.
Sliertjes kun je ook maken door een spuitje te halen bij de apotheek.
Succes!

Wanneer je iemand ontmoet zonder glimlach,
schenk hem dan die van jou

11

tylose had ik inderdaad al aan gedacht. dat van dat spuitje is een goede tip. die heb ik hier nog wel 1 liggen.