1

Onderwerp: spoedje vulling

Hoi Dames/Heren....

Ik heb een dringend vraagje....ik heb voor Zondag een Communie taart op staan..
Nu wil de taart vanavond al vullen...eentje van de 3 moet slagroom en verse aardbeien,
zou zich dat houden tot Zondag of zijn de aarbeien dan niet meer lekker....

Alvast bedankt voor jullie reactie's....

2

Re: spoedje vulling

Dat zou ik niet durven, de enige taart die bij mij ooit bedorven is, was er 1 met verse aardbeien, die gaan toch vrij gemakkelijk gisten....

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3

Ik zou het niet aandurven, maar ik heb hem nog niet zolang van tevoren gemaakt. Ik kan er dus eigenlijk niet veelover zeggen.

Veel liefs Rafaëla

4

Ik zou het niet doen.... fruit is erg bedervelijk... als je per se nu moet vullen kun je wel de aardbeien inkoken met suiker... krijg je een soort jam met stukjes dat blijft wel langer goed. En anders pas zaterdagavond vullen. Kun je niet de andere 2 al vullen en deze nog even laten wachten tot morgenavond?

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

5

Oke dan, en als ik hem morgenmiddag dan maak zou dat wel kunnen??
Ik heb wel al eens aarbeien en slagroom gemaakt maar dat werd op dezelfde dag ook opgegeten.
Maar nu moet ik hen voor Zondag maken....

6

ik denk persoonlijk dat de slagroom ook niet meer lekker is na 2 dagen, maar ik ben wel snel bang dat iets bederft.

susy

7

Ik vind het nog steeds een beetje tricky (ik ben misschien een beetje overbezord hoord wat dat betreft) maar misschien dat andere dames wel goede ervaringen hebben.....ik vul eigenlijk altijd op de ochtend zelf... als je wel vult, laat hem dan goed koud staan. Koude voorkomt bederf. En zorg dat je verse aardbeien hebt.....

8

Tja het is voor mijn nichtje en s'morgens vullen haal ik niet want wij zijn de hele dag bij mijn zus.....
Ik geloof dat ik toch maar voor een laag jam ga....maar verse aardbeien zijn zoooo
lekker......

9

Dilemma he..... en als je zelf aanwezig moet zijn, gaat het echt niet anders...
Kun je niet even een miniproefje doen met een stukje bisuit dat over is en kijken hoe het er morgenmiddag uitziet...
Succes met beslissen.
We zien in ieder geval je taart in de parade tegemoet..

10 Laatst bewerkt door marliesb (22-05-2009 21:39)

Meiden bedankt voor jullie steun.....
Ik denk dat ik morgenvroeg mijn zusje even bel en zeg dat we toch voor de jam gaan....
Want Zondag wordt het ook nog warm weer zie ik op teletekst...en als die taart dan op de tafel moet blijven staan lijkt mij ook niet zo fris....;)
Ik ga lekker naar mijn bedje toe en morgen zien we dan wel weer.....

Welterusten......

11

ik heb 2 keer een taart met aardbeitjes gemaakt, (verse, met daaronder een laag slagroom) en heb die taarten allebei een dag vantevoren gemaakt.. en ze waren beide keren nog erg lekker!

wel goed in de koelkast bewaren, en nog een dag langer zou ik niet aandurven..

morgen vullen moet geen probleem lijken voor mij! mits de taart goed koud bewaard kan worden?

12

Ik heb vorig weekend ook een taart met verse aardbeien gehad, ook op zaterdagmiddag al gevuld. Met dit weer lijkt slagroom mij geen optie. Maar die aardbeien kan best hoor! (Die staan in de supermarkt ook gerust 5 dagen ongekoeld in de winkel)

13

Heb vrijdag aardbeien uit de vriezer van de AH in mijn taart gedaan. Vandaag nog wel goed eetbaar maar vond de taart inmiddels wel erg nat geworden....

Groetjes Marlies