1

Onderwerp: Help!!!!!!!!!!

ik stuur mijn man naar de supermarkt om roomboter te kopen komt hij terug met magarine ongezouten :grr:  kan ik dat ook gebruiken of moet ik echt roomboter hebben?

2

Re: Help!!!!!!!!!!

Ja hoor, maar het is natuurlijk wel veel minder lekker!!! Je kan het ook half om half met roomboter gebruiken. Of je kan er je gehaktballen o.i.d. in braden ;)

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

ik vind botercreme met margarine echt NIET lekker, wilde het al haast niet meer proberen..
trok de stoute schoenen aan, probeerde het 1 keer met roomboter, en was om... dat is WEL lekker...

en dat voor mij: als echte antiboter persoon:)

dus ik zou het NIET doen, en mirjams advies volgen om er gehaktballen in te braden;-)

toch goed dat hij ongezouten heeft meegenomen ;)

het is geen ramp hoor, het is maar net hoe kritisch je zelf bent

5

nou ja voor mij  qua smaak maakt het niet uit
ik ben alleen bang dat het op de een of ander manier mislukt maar is er iemand die hier ervaring mee heeft???

6

ik gebruik altijd van die lighroomboter, ik weet nu even niet welk merk.ik dacht linera ofzo iets. dat is ook geen echte roomboter en smaakt prima

rabia schreef:

nou ja voor mij  qua smaak maakt het niet uit
ik ben alleen bang dat het op de een of ander manier mislukt maar is er iemand die hier ervaring mee heeft???

mislukt niet, gebruikte altijd margarine omdat ik als een van de weinige in Nederland geloof ik niet zo van roomboter houd. Aangezien ik nu bijna niet meer mijn eigen taart eet, toch maar overgegaan op roomboter omdat iedereen dat schijnbaar lekkerder vind.

8

oke thanks ben nu druk bezig en ik heb het mijn man vergeven :) anders kreeg hij de mislukte taart in zijn gezicht hihihi

9

Dames hoeveel van de royal icing mix moet ik gebruiken op de pak staat de hele mix, maar is dat niet te veel voor een taart van 24 cm ik dacht zelf aan 100gr maar ik dacht ik vraag het eerst wel anders doe ik iets verkeerd

ga je je taart insmeren met royal icing?

11

onee nee ik ben helemaal in de war ik ga de taart insmeren met botercreme en de vlinders  en de tekst ga ik maken van royal icing maar volgens mij moet ik het gewoon op gevoel doen???

gevoel lijkt me niet de beste optie... misschien even de verhoudingen omrekenen een beter idee

je kan ook de  helft maken met de helft water, wat je overhoudt kan je een andere keer gebruiken, is lang houdbaar

13

rabia schreef:

Dames hoeveel van de royal icing mix moet ik gebruiken op de pak staat de hele mix, maar is dat niet te veel voor een taart van 24 cm ik dacht zelf aan 100gr maar ik dacht ik vraag het eerst wel anders doe ik iets verkeerd

Als je een gedeelte van de rimix wilt gebruiken, zorg dan dat je het van tevoren eerst heel goed mengt!! (De poeder) want het zit niet altijd goed gemengd in de verpakking. Daarom adviseren ze om het hele pak in 1 keer te gebruiken. Als je het niet eerst mengt en er wat uithaalt kan het zijn dat je verhoudingen niet meer kloppen en dat je ri mislukt.

If life gives you lemons, make lemoncurd.