1

Onderwerp: waarmee doet ze dit?

http://www.youtube.com/watch?v=iqvL4zhVbE8&NR=1

ik zit vol bewondering te kijken naar het vullen en afsmeren van deze dame..

daarna bespuit ze de taart met icing... ik wil dit ook wel eens proberen misschien... iets soortgelijks.. maar wat gebruikt ze nou precies...

de term frostig valt, maar wat is dat? hebben we daar een nederlands recept van?

2 Laatst bewerkt door Adrienne (22-05-2009 11:59)

Re: waarmee doet ze dit?

Is ( in dit geval) volgens mij gewoon buttercream=botercreme

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

3

jah maar niet zoals ik t maak, boter en poedersuiker... als ik haar zie mixen zie ik haar meer dingen erbij doen, en t is veel luchtiger dan wat ik heb

ik weet niet hoor, misschien maak ik geen goede botercreme:)

4

ze maakt het met frosting. er zijn verschillende soorten frosting bv chocolate frosting, vanilla frosting en ook boter frosting dus boter creme. welke ze gebruikt weet ik niet maar om je taart nou te vullen en afwerken met botercreme :S

Als je in google: recipe frosting intypt krijg je al veel recepten, alleen die moet je wel vertalen naar het nederlands natuurlijk.

5

Ik denk dat het frosting is met eiwit..omdat ze het er over heeft dat ie hard wordt..botercreme doet dat niet echt als je hem zo laat staan. Wel een mooie strakke taart, maar het is meer frosting met cake :)

6

evelien1001 schreef:

welke ze gebruikt weet ik niet maar om je taart nou te vullen en afwerken met botercreme :S

nou! daarom vroeg ik me ook af wat het is, en of dat lekker is, vind wel dat zo'n taart er (af en toe) mooi uitziet..

voor mn oma's 75ste verjaardag bijvoorbeeld:)

deze manier werkt heel goed, je kan het ook veeeel dunner maken dan dat zij doet. Dan lijkt het eerst heel veel, maar je haalt het er makkelijk weer vanaf. Geen idee wat ze gebruikt maar weet wel dingen die hard worden in de koelkast...merengue botercreme bijvoorbeeld of cream frosting (even zoeken op de red velvet cupcakes van Kadohke)

8 Laatst bewerkt door Adrienne (22-05-2009 13:31)

Valy schreef:

Ik denk dat het frosting is met eiwit..omdat ze het er over heeft dat ie hard wordt..botercreme doet dat niet echt als je hem zo laat staan.

Ook ( niet-mix-) botercreme krijgt een 'hard' korstje als je 'm een tijdje laat staan. :Y

evelien1001 schreef:

maar om je taart nou te vullen en afwerken met botercreme :S

Geloof het of niet, dat vinden ze dus in Amerika heel normaal :S

Groetjes, Adrienne

9

miranda84 schreef:

jah maar niet zoals ik t maak, boter en poedersuiker... als ik haar zie mixen zie ik haar meer dingen erbij doen, en t is veel luchtiger dan wat ik heb

Ik heb niet het hele filmpje zitten afkijken, maar zie haar nergens mixen: is dat in dit filmpje? Waar ongeveer dan?

Groetjes, Adrienne

10

ow haha, misschien n ander filmpje van dr...
moest vandaag 3 kapsels bakken, dus in de tijd dat mn mixer draait of mn oventje haar best doet, zit ik filmpjes te kijken!

even opzoeken welke ook weer!

11

miranda84 schreef:

dus in de tijd dat mn mixer draait of mn oventje haar best doet, zit ik filmpjes te kijken!

:D Heerlijk, he?!

Groetjes, Adrienne

12

noU! heb geen luxe kenny ofzo hoor, heb de mixer van de kruidvat laatst gehaald... voor mij als beginneling is dat al goed, een hele verademing...

maar ooit.....

ok, tis toch botercreme, kan het bewuste filmpje niet meer terug vinden, maar heb wel een filmpje met haar recept..

http://www.youtube.com/watch?v=tLcCbN2I … re=channel

nu nog zoeken of ze ook zon filmpje van frosting heeft!

13

Dank je wel voor het filmpje! Maar eh...

miranda84 schreef:

nu nog zoeken of ze ook zon filmpje van frosting heeft!

... dit is toch echt al een frosting recept hoor ;) ( rond 3:30 min.) Frosting, icing, buttercream: die termen worden erg vaak door elkaar gebruikt.

Ik vind haar filmpjes trouwens altijd erg leuk: superduidelijk met geinig commentaar!

Groetjes, Adrienne

14

geinig commentaar ja! vind het ook leuk om naar te kijken...

maar omdat ik pas begonnen ben, voel ik me net een beetje thuis in de nederlandse termen... door de engelse termen raak ik dan weer volledig in de war..

haha, we komen er ooit wel! maar zie ik nog in dit filmpje dat ze crisco door t mengsel doet? en corn syrup? en zo kom ik veeeel meer ingredienten tegen die ik niet ken..

15

Bij onze C1000 kun je frosting kant-en-klaar kopen, staat bij een aantal andere Amerikaanse artikelen. Misschien kun je daar 's kijken om te proeven en proberen?