1

Onderwerp: tappit Funky alfabet

Die heb ik dus, maar het lukt me niet om de letters er heel uit te krijgen.
Heeft iemand misschien tips voor mij want ik vind het zo'n leuk lettertype.

Trotse mama van Linessa, Chrissy en Minke.

Re: tappit Funky alfabet

Dun uitrollen, stukje huishoudfolie over de marsepein, vervolgens daarop je tappit drukken. Goed aandrukken en voorzichtig loshalen. Sinds wij dat zo doen, is er geeneen meer mislukt!
Succes!

Niels.

Groetjes, Niels.
Wil je onze taarten zien? Bezoek dan: http://www.nisastaarten.nl

3

dracul schreef:

Dun uitrollen, stukje huishoudfolie over de marsepein, vervolgens daarop je tappit drukken. Goed aandrukken en voorzichtig loshalen. Sinds wij dat zo doen, is er geeneen meer mislukt!
Succes!

Niels.

Ik ga het proberen dank je wel voor je tip.

4

Ik ga het ook maar eens proberen, want ik heb de wereld aan lettertypes (hou nog al van variatie) maar geen een lukt!!!
Zelfs niet als ik de tappits (incl. marsepein) in de vriezer heb gehad.
En moet je nagaan als je diverse keren dezelfde letter nodig hebt.... grrrrrr!

Groetjes Kaatje2     Geniet van & met elkaar!

5

Huishoudfolie is echt DE UITKOMST bij mij lukken ze nu ook eindelijk

6

Jaa idd huishoudfolie dat werkt bij mij ook...zonder krijg ik ze er niet heel uit.
Ik doe zelf ook ff met mijn deegroller over de bovenkant rollen zo dat ie echt goed uitgestoken is... (is dat nog te volgen?:/)

7

he ,eindelijk iets over de tappits,het is met vanmiddag gelukt met goed insmeren met crisco,maar met folie lijkt me stukken handiger,moet er dinsdag weer 1 maken met letters,dus ga t gelijk proberen

Je kunt bij ons nu ook terecht voor de Wilton Courses 1,2,3 en 4 en natuurlijk de basis en vervolgcursussen,basisworkshops en themaworkshops!www.deleukstetaartenshop.nl/veenendaal

8

Ben ik dan echt de enige die tappits  met huishoudfolie niet zo mooi vind? Ik weet niet, dan zijn ze afgerond en op de een of andere manier vind ik dat niet passen bij tappits...

Ik zou zeggen: tylose gebruiken, dun uitrollen tot je denkt het kan niet dunner. Dan n

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

he marianne dit geloof je niet zelf ik de huishoudfolie verslaafde is afgekikt.
en ze zijn inderdaad mooier zonder folie.

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

10

Wieieeie!! Toppie, Claudia ;)

11

Marianne schreef:

Ik zou zeggen: tylose gebruiken, dun uitrollen tot je denkt het kan niet dunner. Dan n

12

of je gebruikt voor het uitrollen de pasta machine op stand 1-2. dat werkt bij mij perfect. maar ja, ik ben dan ook van de makkelijke oplossingen zoeken  :D

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

13

Suzan1970 schreef:
Marianne schreef:

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

14

Marianne schreef:

Ben ik dan echt de enige die tappits  met huishoudfolie niet zo mooi vind? Ik weet niet, dan zijn ze afgerond en op de een of andere manier vind ik dat niet passen bij tappits...

15

Tja ik ben ook van de huishoudfolie. Dus wat is dan de verhouding marsepein tylose en zijn de letters dan nog wel te eten?

16

WendyS schreef:

Tja ik ben ook van de huishoudfolie. Dus wat is dan de verhouding marsepein tylose en zijn de letters dan nog wel te eten?

Letters zijn zo dun, dat je ze bijna niet proeft. Als je echt een geboetseerd stukje krijgt met tylose vind ik dat wat minder lekker, maar mijn kids juist lekkerder.
Dus eetbaar is het zeker.
Gewoon een beetje poeder erdoor mengen, tot je voelt dat het wat steviger wordt.
Dan 2 uur, of liever nog langer luchtdicht wegleggen.
Als het goed is voelt het dan hard aan.
Zelf leg ik het dan even 15 sec. in de magnetron, zodat het even weer iets soepeler is, en dus makkelijker heel dun uit te rollen.

17

Claudia Mv 2 schreef:

Ik gebruik marsepein met tylose.

Bedankt dan ga ik dat eens proberen, heb het beide is.

18

Suzan1970 schreef:
Marianne schreef:

19

hey marianne,die letters met die hoerataart zijn dat nu ook die 1,5 cm letters,ze lijken veel groter

Je kunt bij ons nu ook terecht voor de Wilton Courses 1,2,3 en 4 en natuurlijk de basis en vervolgcursussen,basisworkshops en themaworkshops!www.deleukstetaartenshop.nl/veenendaal

20

Het zijn de gewone funky-tappits, die zijn 3

21

Ik gebruik altijd marsepein zonder tylose, maar wel s

Doe waar je van houdt, en je zult houden van wat je doet!
Groetjes, Ienke

22 Laatst bewerkt door Bommeltje (24-05-2009 21:25)

ik gebruik net als Marianne het liefst fondant.. als je dat dan dun uitrolt ( al dan niet met tylose ) en even de kans geeft om aan te drogen vliegen ze d'r zo uit.. ik heb zelden meer dat hij echt blijft plakken aan de tappit..

Dat aandrogen is echt maar 10 minuutjes ofzo.. tot de bovenkant van het lapje echt droog is..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

23

Mijn laatste tappits heb ik uit gumpaste gestoken en echt! Ik wil niet anders meer!!!

If life gives you lemons, make lemoncurd.

24

Mirjam5 schreef:

Mijn laatste tappits heb ik uit gumpaste gestoken en echt! Ik wil niet anders meer!!!

Zelfgemaakt of gekocht?

25

Yeb ik ben ook helemaal voor gumpaste/flower paste, maakt niet uit of zelfgemaakt of gekocht. Maar voor letters gebruik je in verhouding zo weinig dat je er best een pakje flower paste uit de shop voor aan kunt schaffen.

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

Berichten [ 1 tot 25 van 28 ]

Pagina's 1 2 Volgende

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » tappit Funky alfabet