1

Onderwerp: vers fruit

ik heb even een vraagje. heb de zoekfunctie al gebruikt maar kan  het goede antwoord niet vinden.

ik wil graag een taart maken met vers fruit erin. liefst aarbeien als die er dan nog zijn (het is pas voor de verjaardag van mijn dochter over 6 weken) maar ik wil graag de taart een dag vantevoren maken zodat het niet zo'n haast klus wordt. ik maak deze taarten nog niet zo lang.... dus het kost me nog wat tijd!

als ik vers fruit in een taart wil doen kan ik deze dan een dag vantevoren maken? en moet ik het fruit ergens op leggen tussen de biscuit, bv bbroom of botercreme. of kan ik ook een laag met alleen maar fruit doen? ik wil niet dat de biscuit helemaal nat wordt en dus de taart soppig wordt of zelf uit elekaar valt....
wat zijn nog meer opties of evt onder het fruit te leggen???? jam, monchou???? ik wil juist graag fruit gebruiken omdat de taarten altijd nog al zoet zijn.

wie kan mij verder helpen??? ik kan ook gewoon een keer een heel klein proef taartje maken, maar dat moeten we dan ook weer op eten. en dat is wel heel lekker, maar niet goed voor de lijn, hahaha!!!

2

Re: vers fruit

Ik heb vorige week een taartje gemaakt met verse aardbeien erin. Ik had ze op een laagje kwarktaartpudding van mona gedaan. Erg lekker! Je kunt ook een laagje botercreme doen en ze daar op leggen. Volgens mij is het best mogelijk alleen een laagje vers fruit te doen, biscuit wordt er niet echt nat van. Mij lijkt het persoonlijk lekkerder om het combineren met een laagje van iets anders. Bijvoorbeeld kwarktaart of botercreme, of stevige slagroom ofzo. Ik zou het taartje wel in de koelkast bewaren. Ik heb de taartjes op zondag gemaakt, en woensdag hebben we het laatste stukje gegeten..was nog steeds erg lekker.

En over 6 weken hebben ze zeker nog aardbeien! het aarbeien hoogseizoen is juni-juli

3

Ik heb vorige week ook een taart met aardbeien gemaakt. Ook een dag vantevoren gevuld. Eerst een laagje botercreme gedaan. Taart was helemaal niet soppig maar erg lekker. Wel inderdaad even in de koelkast bewaren

4

bedankt voor jullie ervaringen meiden! en valy ik weet wel dat ze over 6 weken nog aardbeien hebben, maar ik gebruik alleen die van mijn vader zijn lnad.... ik vind die het aller lekkerst en die uit de winkel smaken dan zelfs nog een stuk minder...! is maar net wta je gewent bent! maar ik ga het zeker proberen! ik ben zelf ook nog jarig voor die tijd, dus dan kan ik ook nog oefenen bedacht ik me later!

5

ik had ze versneden heel klein en in een laag  de slagroom gedaan werd ook niet soppig of nattig
ik doe ook vaak een blikje vruchtjes uitlekken en op de gele room ook erg lekker en blijft ook altijd goed niet nattig of soppig
succes met je vruchten