1 Laatst bewerkt door chantal1 (21-05-2009 15:42)

Onderwerp: beginneling.......help

hallo allemaal,

Ik ben chantal Blom, en ik vind bakken ontzettend leuk.
daarom wil ik ook graag zelf taarten gaan bakken. Zaterdag is mijn zoontje jarig en nu wil ik morgen zelf taarten gaan bakken.

het liefst een stapel taart.
Ik wilde gaan beginnen met in 2 springvormen cake (biscuit) te bakken en die dan  elk in 3 delen te verdelen. op 1 deel jam en op 1 deel botercreme.

Dat op elkaar zetten en dan helemaal insmeren met btercreme en dan beleggen met marsepein.

klopt dit een beetje? En hebben jullie nog tips voor de cake enzo?

Ik ben van plan om morge naar de tafel van 18 te gaan in utrecht om daar marsepein en biscuit mix te kopen, ook heb ik kleurstof nodig.

heeft iemand ervaring met deze winkel? En weet iemand nog teovallig een andere winkel in de buurt van utrecht waar ze benodigdheden verkopen? ( in ben namelijk te laat voor het kopen op internet)

groetjes chantal

2

Re: beginneling.......help

Hoi chantal welkom op dit forum.
Als je morgen toch naar de tafel van 18 gaat koop dan ook haar boek daar staat heel veel in voor beginners en dan heb je meteen een naslag werk.
Heel veel succes en je taart showen h

groetjes van Ann

3

maar hoe doe ik dat met de biscuit? is er inderdaad een mix?

En als ik het in een springvorm doe, komt het biscuit dan tot aan de rand?

4

Bij de tafel van 18 kun je ook mix kopen.. op de verpakking staat de bereidingswijze. Ze hebben daar trouwens ook hele goede kleurstoffen in losse flesjes. En als vulling kan ik je de pati-creme aanraden die ze daar verkopen..die is erg lekker.

Als je voor de springvormen de hoeveelheden uit de tabellen hiernaast aanhoudt komt het zeker goed. De rand kun je evt. ophogen met bakpapier.Succes!

5

ok bedankt!

ik ben zo benieuwd hoe de taart gaat worden, ik zie het wel helemaal in m'n hoofd maar of hij ook zo gaat worden.........???

6

Die mix kan je ook kopen bij de tafel en meestal staat er op de verpakking hoeveel mix eieren etc je moet gebruiken.Of de biscuit tot aan de rand komt dat ligt er aan.Je moet rekening houden met de doorsnee van de springvorm meestal is die 24a 25 cm .
                                       doorsnede  20 cm.   hoogte vorm 6cm  25cm.
                                                        196gr mix                          283 gr mix
                                                   ei   155 gr                               223 gr
                                                water    6 gr/ml                          28ml/gr
weeg het ei af zonder schaal.
En dan kan je de vorm dmv.ee rand bakpapier verhogen ik doe weleens een klein eitje extra dan wordt het wat hoger.
Dit is het recept van de Leukste Taarten Shop

groetjes van Ann

7

En als je gaat stapelen, vergeet dan niet om in de onderste taart dowels, stokjes of chocoladesticks te steken om de taart erbovenop te ondersteunen.