1

Onderwerp: Bovenkant met schulp randje

Ik wil graag een taart maken met boven op een andere kleur. Die andere kleur hangt dan ook een stukje over de rand, zoals bij oililytaarten maar ik wil dan een schulp rand die regelmatig is. Eigenlijk alsof je er een taartkleedje overheen hebt gelegd. Heeft iemand een idee hoe ik dus een grote cirkel met schulprandje uit steek?

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

2

Re: Bovenkant met schulp randje

Ik heb deze taart: http://www.mijnalbum.nl/MiniFoto-RM6FM7RF.jpg gemaakt door de omtrek van een maat grotere bakvorm te gebruiken en dan met de grootste eclips vorm van de geometrieset uit te steken.
Ik hoop dat ik nog een beetje duidelijk ben op dit tijdstip. ;) :) Zo niet dan hoor ik het wel!

3 Laatst bewerkt door taartdoos (21-05-2009 11:23)

Je bent heel duidelijk  :Y , maar ik heel lastig! Ik wil het schulpje nl de andere kant op! Zoals bij het onderrandje dus. Kun je dat ook???

Leuke taart trouwens!

Groetjes, Rianne

4

Zou het niet met een straight frill cutter gaan met boogjes op de 'Nathalie manier'?

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

5

Tom Poes schreef:

Zou het niet met een straight frill cutter gaan met boogjes op de 'Nathalie manier'?

je kan met die latjes niet mooi rond werken op een cirkel. Je zou het dan met een ronde uitsteker kunnen proberen of een halve cirkel (dan zit je steeds even ver naar binnen en beschadig je de grote cirkel niet)

Het is weer zo'n omslachtige beschrijving maar hopelijk snap je wat ik bedoel :lol:

6

Even een patroontje maken op bakpapier, je neemt dan een op maat gemaakte cirkel, die vouw je in vieren, dan hoef je maar

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

Jullie zijn geweldig!!! Denk dat ik voor  het patroontje ga, heb geen halve cirkels, want dat had ik ook al bedacht op die manier (en ik ben nog wel blond!)

Groetjes, Rianne

8

Ik ook, maar bij mij is het nep :+ :D

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag