1

Onderwerp: Probleem verstelbare bakring

Ik heb op mijn verjaardag een verstelbare bakring gekocht. Zo maak ik makkelijk kapsels van 28 cm, maar net zo makkelijk van 22 cm.
Maar goed, ik dwaal af.
Steeds als ik mijn kapsel gebakken heb, dan draai ik hem om op een rooster om hem af te laten koelen en om een rechte bovenkant te hebben.
Maar... ik heb steeds schuine randen eraan. Wat ik ook doe, mijn beslag in de vorm scheppen, in de randen duwen, ik weet niet wat, gebeurt dit.
Weet iemand hoe dit komt en hoe ik dit kan oplossen?

En mocht mijn vraag niet duidelijk zijn, dan hoor ik het graag.

Greetz Miranda
Ik hou van mezelf en gelukkig is het wederzijds!

2

Re: Probleem verstelbare bakring

Als je je kapsel heet omdraait en het leunt daarbij met een rand ergens op dan drukt die rand in en wordt dus schuin. Dus of op een andere manier omdraaien, of eerst op de plaat (gedeeltelijk) laten afkoelen en dan pas omdraaien.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Ik ga het proberen! Thanx!

Greetz Miranda

4

Maaruh... heb je dat probleem dan niet bij gewoone bakvormen? Alleen bij de verstelbare bakring? Ik heb het nl. altijd..!

5

Nee, bij de gewone bakvormen had ik het niet. Daarom baal ik er ook zo van, heb alle gewone bakvormen weggegooid!!

Greetz Miranda

6

Weggegooid?! :|

7 Laatst bewerkt door Sixy (21-05-2009 19:01)

das zonde :Y

Voor meer handige How to's, Sjablonen, Tips en Adviezen voor taarten !! Wordt lid van
http://bakingdreamcakes.hyves.nl/

8

Nee hoor, das ruimtebesparing! Ik gebruikte ze  niet meer nu ik die ring heb.

Greetz Miranda

9

Ze bedoelen alleen maar dat je ze ook bv in de 2de kansrubriek had kunnen zetten.................

If life gives you lemons, make lemoncurd.