Onderwerp: Dulce Leche met inductie
Ik wil met een blikje gecondenseerde melk dulce leche gaan maken , maar vroeg mijn af of dat gaat met de inductie kookplaat, omdat ik eigenlijk geen metaal in de pannen mag doen (gebruik ook houten spatels ed.)
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Dulce Leche met inductie
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik wil met een blikje gecondenseerde melk dulce leche gaan maken , maar vroeg mijn af of dat gaat met de inductie kookplaat, omdat ik eigenlijk geen metaal in de pannen mag doen (gebruik ook houten spatels ed.)
Kan je dan het blikje niet op een washandje (in de pan ) zetten zodat het de bodem zelf niet raakt.
Ik heb ook inductie en heb het blikje van de week gewoon onder water in
Ik heb ook inductie en heb het blikje van de week gewoon onder water in
ik heb ook een inductie plaat en in eerste instantie plofte het blikje in de pan, niet open, maar het kreeg steeds een stoot. ik heb hem daarna laten liggen in de pan ipv staan, zo rolt het blikje verder ipv een stoot te krijgen. wel er goed voor zorgen dat het blikje onder water ligt.
succes
Door de stoom die bij het koken ontstaat staat het blikje niet de hele tijd op de bodem, maar wordt er steeds een beetje vanaf geduwd. Dat zijn ook de bubbels die je ziet als water kookt. Misschien dat dat het verschil maakt bij inductie dat het niet echt geld als metaal in de pan. In ieder geval is dat wel steeds dat plofje wat je hoort als je blikje rechtop staat.
Ik heb ook een inductiekookplaat en heb ook al eens een keer dulce leche gemaakt,en niks aan de hand hoor!!
Ik ga het gewoon proberen hoor!
Bedankt voor alle reacties!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Dulce Leche met inductie