1

Onderwerp: Hoe hoog is jullie kapsel

Het onderwerp zegt het eigenlijk al.

Ik ben heel erg benieuwd naar de hoogte van jullie kapsels.
Ik zou namelijk best hogere kapsels willen hebben, alleen weet ik niet hoe ik dat moet doen doen. meer eieren??

Van mijn 20x20 kapsel komt hij niet hoger dan 6 centimeter
Mijn 12

Groetjes San

2

Re: Hoe hoog is jullie kapsel

ik heb geen biscuit mix en de mijne komen zo 6 cm nu. ben ik al heeeeeeeeeel blij mee aangezien ik ze niet hoger kreeg dan 3 cm :D

ik ga binnenkort de kenwood of kitchen aid kopen, hopelijk helpt die om het nog een paar cm hoger te krijgen

3

heb toevallig van de week mijn eerste hoge kapsel gemaakt. springvorm van 20 cm opstaande rand met bakpapier omheen gemaakt. 293 gram soezie mix, 5 eieren en een kapsel van een kleine 10 cm hoog! Vraagt wel iets meer afsmeerwerk met botercreme maar was een mooi resultaat!

4

Whahahaha, Evelien, Ik kan me voorstellen dat je nu heeeeeeeeeel blij bent met je 6 centimeter kapsel!
Zal een mixer denk je enig verschil geven??? Ik mix gemiddeld tussen de 10 en 20 minuten

Ellie, Wat is dat Soezie mix? Waar koop je dat, en moeten daar ook boter bij?? Jeetje 10 centimeter hoog! Dat wil ik ook!!!!!!!!!!!!!!!!

Groetjes San

5 Laatst bewerkt door Nancy (20-05-2009 11:17)

Langer mixen geeft hier een hoger kapsel. Ik mix tegenwoordig 2x zo lang als aangegeven. Da's het grote voordeel van een Kennie: je krijgt er geen lamme arm van dus langer mixen is nauwelijks moeite.

20 cm springvorm gebruik ik 200 gram mix + 4 eieren voor. En die komt eigenlijk altijd boven de rand van de springvorm uit.

6

Soezie mix haal ik altijd bij de welkoop. heb niet zo'n mooie kennie maar weel een mixer met ronddraaiende kom. mix gemiddeld tussen de 10 en 15 minuten. er hoeft geen boter bij. alleen eieren en een eetlepel water. alles bij elkaar in de bak. een kwartiertje op de bank zitten en klaar.

Meer mix in een kleine bakvorm heeft wel als nadeel dat de baktijd verlengt.

7

bakranden verhogen met bakpapier en meer mix erin!

8

Nancy schreef:

Langer mixen geeft hier een hoger kapsel. Ik mix tegenwoordig 2x zo lang als aangegeven. Da's het grote voordeel van een Kennie: je krijgt er geen lamme arm van dus langer mixen is nauwelijks moeite.

20 cm springvorm gebruik ik 200 gram mix + 4 eieren voor. En die komt eigenlijk altijd boven de rand van de springvorm uit.

hee nancy ;)
gebruik jij ook de mix van de webshop? want je verhoudingen kloppen niet zo, teveel ei voor te weinig mix. met 4 eieren zou je 266 gram mix moeten hebben, of 200 gram mix met 3 eieren.

9

chantal1980 schreef:

hoe maak jij die bakpapier randen vast? of laat je het beslag hem vast 'duwen'

10

Ik heb bakvormen van 10 cm hoog en daarmee maak ik taarten (gewoon met de webmix) van 10 cm hoog. Is overigens wel een crime met bekleden, dus soms kies ik ervoor om gewoon een "normale" te maken van 6-7 cm hoog.
Ik houd de tabel van dit forum aan en om zo'n 10 cm hoge te maken, moet ik per maat toch echt wel de dubbele hoeveelheid gebruiken.

11

Elliev schreef:
chantal1980 schreef:

hoe maak jij die bakpapier randen vast? of laat je het beslag hem vast 'duwen'

ik spuit eerst bakspray in de vorm, daarna het bakpapier ertegenaan plakken.
en dan weer inspuiten.

zelf heb ik nu trouwens de 10 cm hoge vormen. jeetje zeg, wat gaat daar veel beslag in! mix met 9 eieren voor een vierkante 25 cm. maar dan heb je ook wel een supertaart.

12

Bakranden verhoog ik door bakpapier in stroken te knippen, die uiteraard hoger zijn dan je bakblik. Die plak ik vast door een beetje boter aan de bakrand te smeren. Daarna vul ik het blik tot aan de bestaande rand. Heb altijd mooie hoge kapsels hierdoor!

13

aaah dat is de truc. meerdere stroken... Ik gebruikte een lange strook maar kreeg vouwen in mn bisquit. geeft niets gewoon opgevuld met botercreme.

14

Ik gebruik ook 1 lange strook, misschien niet duidelijk omdat ik het over stroken heb inderdaad. Je moet zorgen dat de rechte kant waarje dus niet geknipt hebt, onder aan de rand komt. Dan heb ik iig geen vouwen.

15

chantal1980 schreef:
Nancy schreef:

hee nancy ;)
gebruik jij ook de mix van de webshop? want je verhoudingen kloppen niet zo, teveel ei voor te weinig mix. met 4 eieren zou je 266 gram mix moeten hebben, of 200 gram mix met 3 eieren.

Misschien dat het daarom zo mooi hoog wordt, meer ei.

Bak meestal 12cm bolletjes. Dat is 1 ei + 50 gram mix. Alles keer 4 gedaan voor de 20 cm en zo dus uitgekomen op 200 gram mix + 4 eieren. Maar het smaakt goed hoor met deze verhoudingen.

16 Laatst bewerkt door inge h (20-05-2009 19:54)

soezi mix is ook bij de boerenbond te koop

~enthousiast hobbyist ~
Heeft iemand het recept om tijd te bakken al gevonden?????

17

Als je verhoogt met bakpapier hoe hoog durf je dan de vorm vullen, ik vul tot net geen cm onder de rand van de vorm dus een kleine 6 cm vullen, daarmee krijg ik een biscuit van 10

groetjes Carla

18

zelf heb ik ook altijd biscuits van 6 cm en wil graag hogere biscuits.
waarschijnlijk moet de baktijd ook verlengd worden als je meer beslag gebruik.
hoeveel langer moeten ze in de oven???

19 Laatst bewerkt door mariska75 (21-05-2009 07:28)

Hoi,

ik gebruik altijd (nou ja, altijd, ben nog een beginneling!!) de mix van Soezie, te koop bij de boerenbond. Ik gebruik de pannenset van de IKEA, en verhoog dan nog met bakpapier. Bij de laatste taartjes die ik heb gemaakt, heb ik de onderkanten van 2 taartjes afgesneden, om nog een derde taartje te maken, en heb ik de taartjes die over waren nog met gemak 2 keer kunnen vullen. Ik had ze natuurlijk moeten meten, stom!! Ze raakten bijna de bovenkant van mijn oven, en had ze op de middelste plaat gebakken. Als ik moet schatten, waren ze toch wel een cm. of 12 hoog. Ik heb dan wel in een kleine vorm de mix voor een grote taart gedaan, met dat verhoogde bakpapier lukt het.

Succes, groetjes Mariska.

P.S. Van deze taart heb ik van de bovenste 2 taarten dus min. een kwart afgesneden.

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=56165

Mijn taartjes kun je hier bekijken:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DN4OYRM3-D.jpg

20

Mijn kapsels zijn 5 of 6 cm. hoog. En hoger wil ik ze ook niet.
Met 3 lagen vulling worden ze dan al zo'n 8 cm hoog.
Nog hoger wordt het alleen veel lastiger met bekleden, en past het niet goed meer op een schoteltje.
Wel mooi, maar niet praktisch.

21 Laatst bewerkt door Sannn (23-05-2009 11:50)

Hallooootjes,
Leuk zo veel reacties!!!

Mijn kapsel was dus 6 centimeter, en nadat hij gevuld en bekleed was zat hij op net geen 8 centimeter, dus daar ben ik eigenlijk best tevreden over. Ik dacht dat de meeste van jullie met een 8 centimeter kaspel begonnen. maar na het lezen van de berichten, is mijn hoogte niet echt laag, maar valt hij binnen de "normale" normen. Ik heb hem 2x gevuld.

Hij staat al in de foto gallerij, alleen zet ik hem hier even vanaf een andere kant gefotografeerd hihi!
http://i17.photobucket.com/albums/b57/Sannn22569/VerjaardagJeremy2-1.jpg

Ik snap wel dat als je bijvoorbeeld de hoeveelheid van 20x20 centimeter in een 15x15 bakvorm doet dat je dan enorm hoge kapsels krijgt. Maar het ging me dus om de juiste verhoudingen bij de juiste bakvormen. Voor de zekerheid, heb ik wel altijd een rand bakpapier aan de zijkanten. Ik bak trouwens alijd op 150 graden, omdat ik anders gelijk naar de 175 ga. Ik kan dus geen graden tussen in kiezen. Mijn oven gaat van 125, 150, 175, 200, 250 en 275. Echt balen vind ik dat. Maargoed tis niet anders.

Groetjes Sandra

Groetjes San

22

Mijn kapsels worden meestal 10 cm en dat is zonder vulling, ik verhoog de randen van mijn bakblikken ook met bak papier echt makkelijk want er is geen probleem dat de kapsel in de bakblik blijf plakken en mijn oven blijf schoon :Y

"Life is too short for drama & petty things, so laugh insanely, Love truly and forgive quickly".

23 Laatst bewerkt door lise (23-05-2009 21:05)

is dat dan met de normale hoeveelheid mix? ik denk het niet, mijn 2e vraag, hoe krijgen jullie het binnenin dan gaar, zonder dat de randen droog worden?

24

Spices, wat zijn jou hoeveelheden en hoe groot is je bakblik?

Ik gebruik voor mijn vierkante 20x20 : 255 gr mix, 4 eieren M en 25 ml water.
en voor mijn ronde 15

Groetjes San

25

ik bak zonder bakpapier en krijg 8cm hoge kapsels ik gebruik 270 mix en 4 eieren voor een 20cm vorm.

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!