Onderwerp: Biscuit
Heeft al iemand eens een beetje gesmolten boter in de biscuit gedaan tijdens het mixen om zo een smeuiiger biscuit te bekomen, zoja hoe was het resultaat???
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Biscuit
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Heeft al iemand eens een beetje gesmolten boter in de biscuit gedaan tijdens het mixen om zo een smeuiiger biscuit te bekomen, zoja hoe was het resultaat???
Lilo heeft eens een recept geplaatst met gesmolten roomboter voor een biscuit die niet droog wordt. Het recept is als volgt:
4 eieren (s-m)
125 gram suiker
125 gram bloem
25 gram gesmolten roomboter
snufje zout
Ik had dit recept toen opgeslagen om het te proberen. Aanstaande vrijdag ga ik een biscuit maken volgens bovenstaand recept.
ja! ik doe dat vrijwel altijd! en ik vind het echt een stuk lekkerder! als ik het eens niet doe, klaagt iedereen steen bij been over de droogheid van het kapsel!
ik zou zeggen: give it a try!
Ik heb weleens olie toegevoegd...dat is wel ok. Maar eerlijk gezegd heb ik nooit echt last van droge kapsels.
Ik heb ook nooit last van droge biscuits maar toch heb ik bovenstaand recept van Lilo vandaag uitgeprobeerd. Ik moet wel bekennen dat ik geen eieren maatje s-m in huis had. Toen heb ik in plaats daarvan 3 eieren gedaan maatje L. Hiermeer heb ik een ronde bakvorm met een diameter van 18 cm. gevuld. Het is een prachtig kapsel geworden van 7 cm. hoog.
Ik heb nog niet geproefd; dat doe ik morgen. Ik ben benieuwd of het lekkerder smaakt..
dat vind ik wel een idee, want ik hou zelf niet zo van gewone kapsels en cake vind ik bekleed weer te zwaar.........maareh, ik heb altijd biscuitmix, hou ik dan gewoon aan dat ik bij 4 eieren 25 gr boter, 5 eieren 31 gr boter, 6 eieren 37 gr boter erin doe?
Als jij het nou even probeert en het dan ons laat weten?
Is dat niet gewoon Moscovic biscuit??? Dat is toch "gewone" biscuit met boter erbij?
Nou, ik heb de taart met de biscuit volgens bovenstaand recept geproefd. En ik moet eerlijk zeggen dat ik liever biscuit maak zonder boter erin. Biscuit met boter erin vond ik minder luchtig dan die zonder boter (wat zwaarder). Maar smaken verschillen natuurlijk.
Ik ga zelf dus gewoon weer biscuit maken z
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Biscuit