1

Onderwerp: Vraagje over choclade truffel taart (wit)

Hoi hoi,

IK heb voor een poos terug eens een chocoladetruffeltaart gemaakt (de koelkast variant)....erg lekker maar ook machtig. Nu had ik via google gezocht op witte chocolade taart, en toen kwam ik een recept tegen voor dus een witte chocoladetruffeltaart, maar die word heel anders gemaakt.......Bij de pure variant moet je de slagroom kloppen en dan de gesmolten chocolade erbij doen, maar bij de witte moet de chocola in de warme slagroom smelten en gaat er roomkaas door.......Is de witte variant niet op dezelfde manier te maken als de pure.......en dan dus zonder de roomkaas???

Alvast bedankt,

Gr. Kirsten

Groetjes Kirsten

2

Re: Vraagje over choclade truffel taart (wit)

witte chocolade en pure chocolade zijn niet inwisselbaar door de samenstelling van de chocolade dus vandaar waarschijnlijk een iets anders recept. Maar je kunt het altijd uittesten natuurlijk. Wel de witte chocolade heel langzaam au bain marie laten smelten, hij kan minder veel minder hebben dan pure chocolade. Als je het helemaal goed wilt doen kun je ook even nakijken welke temperatuur voor welke chocolade het geschikts is.

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl