1

Onderwerp: Ijzerdraadje prikt door fondant heen...

Ik heb geprobeerd om voor een taart vlinders op een ijzerdraadje te maken. Ik heb de speciale ijzerdraadjes en heb gelezen van het rietje maar het draadje steekt
steeds door het fondant heen... Ik heb de vlinder eerst laten drogen met draad erin, dan breekt de vlinder en idem met een droge vlinder en dan draad erin. Door het fondant doe ik iets tylose. Iemand een tip?

Groetjes Vanessa "Taart van mijn zus"
"Life is like a box of chocolates, you'll never know what you gonna get"

2

Re: Ijzerdraadje prikt door fondant heen...

Ik neem altijd 2 vlindertjes, ijzerdraadje ertussen en vlindertjes met eetbare lijm aan elkaar vastplakken

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

3

Bien schreef:

Ik neem altijd 2 vlindertjes, ijzerdraadje ertussen en vlindertjes met eetbare lijm aan elkaar vastplakken

Je tip ga ik onthouden.
Wordt het dan niet te zwaar? Ik heb van het weekend ook een poging gewaagd en had maar 1 vlinder gebruikt. Dat vond ik al te zwaar omdat de draadjes flink bogen.
Moet wel zeggen dat ik de vlinders normale dikte uitrol. Misschien dat dunner uitrollen wel lukt. Of dikker draad misschien :lol: Ik heb de draadjes die omwikkeld zijn met papier. Volgens mij hier in de hebshop gekocht.

Groetjes Angelique

4

Bien schreef:

Dankjewel voor de tip! Dat ga ik proberen, heb je natuurlijk meteen aan beide kanten een leuk zicht!

ik rol ze dikker uit dan normaal (fondant met tylose), steek de draadjes in de lijm en vervolgens draadje met lijm in de vlinder en dan laten drogen

6

Ik doe het net als verliefdmeiske :Y

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

Ik rol ze ook dik uit en dan de ijzertjes met een druppeltje icing in de vlinder.
Paar uurtjes (ruim genomen) drogen en het is kei en kei hard.

8

Thanks! Ik ga vanavond eens aan de slag en kijken of het lukt!

9

Ik rol het ook gewoon uit en het draadje in de lijm en dan steek ik voorzichtig in het vormpje goed laten drogen (dus niet mee gaan rondlopen ofzo hahaha). laten liggen.
als het goed hard is een buisje (plasict of rietjes eromheen ne zo in de taart.
heb je voor en achterkan een mmoi vormpje.
succes