1

Onderwerp: Wat is het lekkerste vulling voor onder fondant.

Hoi.

Welke vulling kun je het beste onder foondant doen.
Het is de bedoeling om 1 konijnentaart en 1 borstentaart te maken.
Dus witte en Shellrose fondant.
En omdat dit de eerste 2 taarten moeten worden.Weet ik niet echt wat het er beste bij past.

Alvast bedankt voor het antwoorden

Groetjes Astrid

2

Re: Wat is het lekkerste vulling voor onder fondant.

Iets met aardbeienbavarois ofzo?
Ik wil zelf een keer de limoenbavarois proberen. Ik heb hem al geproefd van Corina, hij was heerlijk fris!! Lijkt me erg lekker in een taart!! :9
Ik heb zelf laatst een keer aarbeienkwark tussen een taart gedaan, was ook lekker fris alleen niet zo handig in de verwerking (droop uit de taart..).

Je kunt natuurlijk ook voor de chocolade-varianten gaan als je van chocolade houdt; bokkenpootjesvulling of tobleronevulling.

Succes, enne laat je het nog even weten wat het geworden is??

Kan zo iets ook met vanille zoja hoe maak je dat gewoon klopfix en dan zakje vanille suiker?

Groetjes Astrid

4

Hoi Astrid, je kunt eigenlijk alles als vulling gebruiken hoor, je moet alleen dan denken om het dijkje/randje van botercreme waarbinnen je je vulling doet, anders gaat je fondant smelten door het vocht van de vulling. Ik gebruik zelf meestal de creme au beurre van de webshop (is ook superlekker met hazelnootpasta erdoor) of banketbakkersroom, dat is ook heel lekker, maarja ik weet natuurlijk niet wat jij lekker vindt ;) :-) En die limoenbavarois is inderdaad ook heel lekker! Oh ik heb trouwens op m´n website bij Recepten een stuk over vullingen geschreven, misschien heb je er iets aan: www.tartacadabra.nl

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

5 Laatst bewerkt door astridjuh1986 (28-02-2007 16:39)

Ok is goed.
Zelf ben ik geen taart eter mijn
haha mijn vriend eet meestal als ik wat bak wel voor 2 of nog meer haha.
En hij is bijna jarig en zit de hele tijd ove rde borstentaart in nu zal hij hem krijgen ook.En een konijntjes taart omdat hij gek ik op kippen en konijnen en wij dus ook de hele tuin vol hebben met die beesten.Ik neem even een kijkje op je site.Dat zal me wel verder helpen denk ik.
Dankje voor de tips

Groetjes Astrid

6

hier dan mn allereerste reactie (best een beetje gek)

ik ben zeker nog geen expert, sterker nog ik ben een beginner maar ik had een vulling van mascarpone en frambozen (diepvries frambozen en dan prakken door de mascarpone). iedereen vond het heerlijk.
om de fondant vast te plakken had ik gezeefde frambozen jam, al had ik wel rode fondant.

veel plezier!