1

Onderwerp: lemoncurd kopen?

ik ben ontzettend benieuwd naar lemoncurd... heb t al eens proberen te maken, maar dat was geen succes...

voor ik weer een jammerlijke poging doe, vraag ik me af of het ook gewoon ergens kant en klaar te koop is... wel zo makkelijk;)

2

Re: lemoncurd kopen?

Bij ons is het te koop bij Albert Hein, maar dan wel een dorp verder.
Staat bij de jam.

Groetjes Gerlinde

Ik heb het laatst bij de Hanos gehaald (is wel een groothandel, dus heb je een pasje voor nodig)

If live gives you lemons, make lemonade!

4

Bij de Jumbo hebben ze hem ook!

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

5

oooow super! de appie en de sanders en de c1000 hebben m niet....

binnenkort staat er een uitstapje naar de makro en sligro gepland.. hebben ze t daar misschien?

en van welk merk is t dan?

6

Chivers. Zo ziet het er uit: http://www.deleukstetaarten.nl/index.ph … tekent#_20

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

Ohh bij ons bij de Jumbo niet....
wel bij AH.....;)

8

Bij ons heeft de Super de Boer hem ook.

9

Ik haal lemon curd altijd bij de AH XL. Staat bij de potten jam.

10

Die van Chivers hebben ze hier zowel bij de AH en de Jumbo, staat bij de jam inderdaad

11

zelf gemaakte lemoncurd is veel en veel lekkerder hoor.
het recept dat ik altijd gebruik is:

4 citroenen, 450 gr poedersuiker, 225 gr boter, 5 eieren.

Voorbereiding
pers de vruchten uit.

Bereidingswijze
Breng in de grootste pan water aan de kook, zet de kleine pan hier in maar zorg dat er geen water in komt.
Doe het sap in de pan, voeg de boter en de suiker toe en laat het geheel op zacht vuur rustig koken tot de suiker is opgelost.Haal de pan van het vuur en voeg de losgekklopte eieren toe.
Zet de pan terug in de andere pan en laat het rustig koken tot de curd aan de achterkant van een lepel blijft kleven. LET OP!!!! wel blijven roeren.giet de nog warme massa over in de potten en doe direct de deksels erop.
De curd is 2 weken houdbaar in de koelkast 4 weken.

je moet het echt proberen hoor, is super lekker. ik gebruik af en toe potten curd, omdat ik die wel een dag buiten de koelkast durf te houden en zelfgemaakte niet. de potten curd van chivers hebben veel meer de structuur van gelatine, terwijl zelf gemaakte curd meer de structuur van honing heeft.

succes ermee.

12

Hier is het ook niet te koop, zowel bij de Jumbo als de AH niet.

http://www.tartacadabra.nl/nl_main.html

Deze heb ik de vorige keer gemaakt, heel simpel en super lekker.

liefs Saskia
Elke dag is een cadeautjes, pak het uit.

13

ik heb het recept van hier gebruikt:
Recept 1
Ingredi

14

Makro heeft het ook. ik moet zeggen, heeeeerlijk, goed betaalbaar en ja, ik ben wel van gemak dient de mens!

To WUD or not to WUD, that's NEVER the question!

15

Ik had hem ook zelfgemaakt en vond het niet te pruimen. Ga de volgende keer toch maar een potje kopen, kijken of dat lekkerder is.

16

clau schreef:

Makro heeft het ook. ik moet zeggen, heeeeerlijk, goed betaalbaar en ja, ik ben wel van gemak dient de mens!

staat het bij de makro ook bij de jam of moet ik ergens anders zoeken?

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

17

Bij de jam ook.

Ik had dit recept van internet afgehaald maar nog niet geprobeerd. Je hoeft het alleen in de magnetron te doen.

Ik ben gek op Lemoncurd, heerlijk bij scones, taart, toetje, geroosterd brood, cake enz. Het maken ervan is BEHOORLIJKl bewerkelijk. Dit recept is van onze Engelse vrienden Ted en David en die hadden het weer van een schoonzuster. Het is heel makkelijk en snel klaar. Ik heb het pas als vulling in een Frangipanetaart gedaan het was heerlijk! Maar ik maak ook wel eens een gewone cake (of appelcake) ik snijd hem doormidden en doe de Lemoncurd ertussen. MMMM!

Ingredi

19

Ik heb ook het recept van hier gebruikt. Het was wel veel werk maar zooooooooooo zalig! Twee kleine Hakpotjes vol kun je er mee maken.
Het is echt mijn favo vulling en ik heb de andere recepten nu ook opgeslagen want ik vind alles qua lemoncurd het proberen waard :)

Jouw taart is goud waard...
dus bak eens voor A Sister's Hope t.b.v. borstkankeronderzoek.

20

Marianne schreef:

Bij de jam ook.

oke thanks, ga ook even halen dan.

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

21

Hier kan je et echt overal kopen.. super de boer Ah en Jumbo.. allemaal van chivers en staat altijd bij de jam

22

oooh, ik ga binnenkort naar de makro, daar maar even kijken dan!

heeft de makro ook nog andere nuttige dingen voor onze hobby? (zeker geen marsepein en fondant?)

miranda84 schreef:

oooh, ik ga binnenkort naar de makro, daar maar even kijken dan!

heeft de makro ook nog andere nuttige dingen voor onze hobby? (zeker geen marsepein en fondant?)

als je mag kiezen zou ik naar de Sligro gaan ipv de Makro. Sligro heeft namelijk net wat meer dingen (en goedkoper!), denk aan:
- 10 kg suikerbakkerspoeder; worden verkocht per 2 zakken van 5 kg. De Makro heeft wel losse zakken van 5 kg maar die zijn een stuk duurder dus dan is de 10 kg versie van de Sligro goedkoper
- snoepzakken; 250 stuks voor iets van 4 euro
- ijssauzen, heel lekker als vulling of door de BC. Je gebruikt er wel wat meer van dan Patidess, maar soms hebben ze leuke aanbiedingen
- ronde en gekartelde uitstekerset is bij de Makro goedkoper, maar die winst heb je al in je suikerbakkerspoeder
- voor Bakels 5kg fondant moet je bij de Hanos zijn, hoewel ook niet alle want die in Amsterdam heeft altijd heel veel staan, maar in Zwolle zit het niet in het assortiment (alleen 1 kg)
-kleurstoffen zou ik niet bij de groothandel halen, gruwelijk duur!
- Hanos heeft wel zilveren en gouden parels 4 en 5mm 250 gram voor 4 of 5 euro

Conclusie...wordt vrienden met elke groothandel ;)
en als je dan toch bezig bent met groothandels dan zou ik ook naar de Toko groothandel gaan (weet niet waar die nog meer zitten, ik weet er 2 in Amsterdam), daar hoef je geen pasje voor te hebben en kan je soms bakblikken vinden en al het andere leuks dat de toko heeft, maar dat hoeft niet perse met taarten te maken te hebben ;)

owja lemoncurt was de vraag, behoudens dat ik vind dat zelf gemaakte veeeeeel lekkerder is (tweede recept van deze site) hebben ze dat in elke groothandel, samen met orangecurt en lime curt heb ik ook al eens gezien. Geen idee waar het het goedkoopste is, aangezien ik het liever zelf maak let ik er niet echt op. Lemoncurt is ook erg lekker in een deegtaart met merengue er bovenop :D

24

Ik weet niet hoe duur het bij de Sligro is, maar lemon curd bij de Makro is in ieder geval v

25

okey:) ik ga iniedergeval naar de makro en de sligro, we hebben van beide een pasje...

de rest zit bij ons niet in de buurt... ik neus gewoon lekker rond, en ben benieuwd wat ik allemaal tegenkom! zal een goedgevulde portomonnee meenemen:)