miranda84 schreef:oooh, ik ga binnenkort naar de makro, daar maar even kijken dan!
heeft de makro ook nog andere nuttige dingen voor onze hobby? (zeker geen marsepein en fondant?)
als je mag kiezen zou ik naar de Sligro gaan ipv de Makro. Sligro heeft namelijk net wat meer dingen (en goedkoper!), denk aan:
- 10 kg suikerbakkerspoeder; worden verkocht per 2 zakken van 5 kg. De Makro heeft wel losse zakken van 5 kg maar die zijn een stuk duurder dus dan is de 10 kg versie van de Sligro goedkoper
- snoepzakken; 250 stuks voor iets van 4 euro
- ijssauzen, heel lekker als vulling of door de BC. Je gebruikt er wel wat meer van dan Patidess, maar soms hebben ze leuke aanbiedingen
- ronde en gekartelde uitstekerset is bij de Makro goedkoper, maar die winst heb je al in je suikerbakkerspoeder
- voor Bakels 5kg fondant moet je bij de Hanos zijn, hoewel ook niet alle want die in Amsterdam heeft altijd heel veel staan, maar in Zwolle zit het niet in het assortiment (alleen 1 kg)
-kleurstoffen zou ik niet bij de groothandel halen, gruwelijk duur!
- Hanos heeft wel zilveren en gouden parels 4 en 5mm 250 gram voor 4 of 5 euro
Conclusie...wordt vrienden met elke groothandel 
en als je dan toch bezig bent met groothandels dan zou ik ook naar de Toko groothandel gaan (weet niet waar die nog meer zitten, ik weet er 2 in Amsterdam), daar hoef je geen pasje voor te hebben en kan je soms bakblikken vinden en al het andere leuks dat de toko heeft, maar dat hoeft niet perse met taarten te maken te hebben 
owja lemoncurt was de vraag, behoudens dat ik vind dat zelf gemaakte veeeeeel lekkerder is (tweede recept van deze site) hebben ze dat in elke groothandel, samen met orangecurt en lime curt heb ik ook al eens gezien. Geen idee waar het het goedkoopste is, aangezien ik het liever zelf maak let ik er niet echt op. Lemoncurt is ook erg lekker in een deegtaart met merengue er bovenop