1

Onderwerp: gesmolten chocola: hoe doe ik de zijkanten

weer even een vraagje aan de pro's. Ik ga weer een taart overgieten met chocola, maar de zijkanten vind ik altijd een probleem. Het lukt me wel, maar aan het eind ligt er meer chocola naast de taart dan erop en op die manier verbruik ik wel heel veel chocola.

Moet die weekend twee vierkante chocolade taarten maken.

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

2

Re: gesmolten chocola: hoe doe ik de zijkanten

Ik heb toen met mjn aardbei-taart een paletmes gebruikt en eerst daarmee de zijkanten ingesmeerd. Daarna de bovenkant overgoten.
Toch lag er ook wel veel chocolade naast de taart hoor...ik ontkom er in elk geval  niet aan

3

Bien schreef:

weer even een vraagje aan de pro's. Ik ga weer een taart overgieten met chocola, maar de zijkanten vind ik altijd een probleem. Het lukt me wel, maar aan het eind ligt er meer chocola naast de taart dan erop en op die manier verbruik ik wel heel veel chocola.

Moet die weekend twee vierkante chocolade taarten maken.

Spreek je van ganache of pure chocolade?

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

4

Hoi Bien, ik doe het meestal hetzelfde als Nicole, eerst de zijkanten even insmeren en daarna erover heen gieten, mocht je het even uitgebreid willen lezen, het staat bij Recepten op m´n website: www.tartacadabra.nl  Veel sukses met de taarten h

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

5

Kathleen, ik bedoel inderdaad pure chocolade

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

6

ik giet het (ganache dan wel) er gewoon overheen - de taart op een rooster boven een diep bord. Als je snel bent kan je de choc uit  het bord nog gebruiken om nog eens te gieten (als er geen kruimels tussen zitten), anders gebruik ik het gewoon als chocopasta op de boterham.

7

wat ik al een paar keer gedaan heb en misschien netter gaat zijn, je chocolade op bakpapier gieten (een strook zo breedt en lang als je zijkant) deze dun opgesmeren en even laten opstijven, dit tegen de zijkant plaatsen en het bakpapier er nog aanlaten tot de cholade heel stijf is.

en de bovenzijde die bekleedt je dan met iets anders over daar giet je ook chocolade over (dit dan eerst doen), enige nadeel is dat je wel een naad hebt , maar hier kan je een versierinkje opzetten h

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!