1

Onderwerp: welke bakmix? elmo, en nog meer vraagjes.

Ik wil graag even wat inkopen doen om met de voorbereidingen te gaan beginnen voor mn dochter dr 2e verjaardag. maar zie door de bomen echt het bos niet meer.

welke baxmix gebruiken jullie voor de cupcakes? welk merk? en voor een elmo taart cake of bicuit? en botercreme?

ik zit nl in 2 webwinkels te zoeken. de webwinkel van maak je taart heb ik vorig jaar alles besteld en dat was perfect. alleen hebben ze daar niet alles wat ik bestellen.

ook heb ik hier een filmpje gezien over roosjes maken, dan deden ze met een stokje met bolletjes erop de zijkant van de blaadjes dunner maken maar hoe heet dat stokje?

verder

welke kleur rood is het mooist voor elmo?

voor de vulling van de taart kan je dus inprincipe alles wel gebruiken als ik het zo lees. maar moet de basis altijd botercreme zijn?

ben me rot aan het lezen op het forum hoor daar niet van. hoop dat jullie me een beetje op weg willen helpen.

ik wil een "grote" elmo taart maken met daarbij allerlei kleine cupcakejes, heb al een ideetje hier op het forum gezien van zoiets weet niet precies meer van wie het was.

klopt het dat je bloemen met icing kan maken en met fondant? en wat is het verschil. ook heb je ppm? wat is het verschil.......
cursus bloemen lijkt me erg leuk.......

bednakt alvast voor de reacties.

groetjes,vivian

Geniet van elke dag!!!!

2

Re: welke bakmix? elmo, en nog meer vraagjes.

welke baxmix gebruiken jullie voor de cupcakes? welk merk? en voor een elmo taart cake of bicuit? en botercreme?
ik gebruik gewoon cakemix voor cupcakes, welk merk maakt me niet uit. voor elmo taart biscuit, en botercreme maak ik altijd 1op1 zoals in de recepten.

ook heb ik hier een filmpje gezien over roosjes maken, dan deden ze met een stokje met bolletjes erop de zijkant van de blaadjes dunner maken maar hoe heet dat stokje?
ball tool

welke kleur rood is het mooist voor elmo?
volgens mij is elmo gewoon felrood, dus ik zou ook kant-en- klaar rode fondant/marsepein voor elmo gebruiken.

voor de vulling van de taart kan je dus inprincipe alles wel gebruiken als ik het zo lees. maar moet de basis altijd botercreme zijn?
nee, je kan elke vulling gebruiken, ik gebruik nooit vullingen met botercreme basis, ik smeer alleen af met botercreme.

klopt het dat je bloemen met icing kan maken en met fondant? en wat is het verschil. ook heb je ppm? wat is het verschil.......
icing bloemen spuit je, en fondant bloemen maak je vooral door uit te steken.. het resultaat is heel verschillend..

succes en lees de FAQ nog eens goed door!

3

Heel hartelijk bedankt voor de uitleg!!! ik ga meteen bij faq kijken!

Geniet van elke dag!!!!

4

graag egdaan :) en wel showen he :)