1

Onderwerp: grote vorm / mixen biscuitmix

Ik wil mijn braadblik gebruiken als bakvorm. Maar de hoeveelheid biscuitmix die ik nodig ga hebben krijg ik niet in 1x in mijn mixkom. Kan je dat in 2 delen doen? Dan wacht er al een gedeelte in de vorm en de 2e helft komt daar dan een kwartiertje later bij...
Iemand ervaring en/of tips?

2

Re: grote vorm / mixen biscuitmix

ik gebruik ook mijn braadsledes als bakblik. als het er niet in 1x inpast dan doe ik het gewoon in 2en. van alles de helft en als alles klaar is bij elkaar in de braadslede.

3

ja hoor, dat is geen probleem!

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

4

Mag ik je dan wel een tip geven? Gebruik een flowernail http://www.deleukstetaartenshop.nl/adva … 590d44671e in je bakblik! Dit zorgt er voor dat de warmte goed wordt verdeeld en je biscuit overal even snel gaart.

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

5

ik gebruik bij mijn bakblik van 24 bij 36 geen bloemnagel en het gaat ook goed, ik denk eerder dat dit ligt aan het soort oven, ik heb een ouderwetse oven en heb hem dus niet nodig. weet niet wat jij voor oven heb?

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

6

Ik heb zelf een keer een deel biscuitmix gemaakt en hem toen laten staan tot de volgende helft klaar was, maar bij mij ging het absoluut niet goed. Hij kwam voor geen meter omhoog en stortte ook nog eens in toen hij eruit kwam.
Misschien dat het wachten er voor zorgt dat de mix niet meer luchtig is.

Groetjes Laura!

7

Ik doe wel vaker in 2x mixen (hopelijk dat het met de Kennie niet meer nodig is).
Gaat altijd goed.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

8

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb een combimagnetron, ik kan de draaischijf gelukkig wel uitzetten, anders wordt het niks met zo'n groot blik. Uhm, nou ik denk dat ik het gewoon maar probeer en dan zien we wel. Hopelijk meer geluk als bij jou Laura.

9

makatralsy schreef:

Mag ik je dan wel een tip geven? Gebruik een flowernail http://www.deleukstetaartenshop.nl/adva … 590d44671e in je bakblik! Dit zorgt er voor dat de warmte goed wordt verdeeld en je biscuit overal even snel gaart.

Hoi Katja,

Ik heb het al een paar keer geroepen op het forum, maar blijkbaar niet genoeg ;) een flowernail hoort

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

10

Inge schreef:
makatralsy schreef:

Hoi Katja,

Ik heb het al een paar keer geroepen op het forum, maar blijkbaar niet genoeg ;) een flowernail hoort

11

Net vandaag een 4/4 marmercake van 35 op 25 gemaakt en die ging ook niet in mijn KA. Ik heb dan een grote beslagkom erbij genomen en zo wat zitten uitwisselen een gedeelte deels met de hand en een gedeelte in de KA en dan wat uitwisselen zodat uiteindelijk alles wel in de KA gezeten had. Is prima gegaan, cake was netjes 6cm en klaar in 40 minuutjes (heb een abnormale oven ;)

groetjes Carla

Berichten [ 11 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » grote vorm / mixen biscuitmix