Onderwerp: appeltaart bekleden en versieren?
Dames, ik moet voor de open dag van school een appeltaart bakken.
Een paar jaar geleden heb ik zes verschillende appeltaarten gebakken en heb geen inspiratie voor weer een andere "blote" appeltaart. Heeft
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » appeltaart bekleden en versieren?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Dames, ik moet voor de open dag van school een appeltaart bakken.
Een paar jaar geleden heb ik zes verschillende appeltaarten gebakken en heb geen inspiratie voor weer een andere "blote" appeltaart. Heeft
bij recepten staat een appeltaart a la Vlits...misschien is dat wat? Het is erg lekker...ik maak ook weleens een vulling van gecarameliseerde appel met verstevigde slagroom mmmm....
bij recepten staat een appeltaart a la Vlits...misschien is dat wat? Het is erg lekker...ik maak ook weleens een vulling van gecarameliseerde appel met verstevigde slagroom mmmm....
Gecaramelliseerde appelen met slagroom klinkt wel erg lekker. Dat is een goed idee. Bedankt!
groeten,
Joyce
Heeft een gewone appeltaart niet te veel vocht om te bekleden en te veel hobbels boven op om strak te krijgen? Ik weet t niet hoor ben nog niet zo lang bezig.:think: Weet wel dat je goed kan vullen met appeltaarttoetje van mona
. Een gewone appeltaart bekleed lijkt me wel uuuhhh.... heftig qua smaak zeg maar.;)
Hmmm, appeltaart bekleden met marsepein lijkt mij vrij onmogelijk. Ik maak vaak appeltaart met honing. Erg lekker. Stukjes appel in de pan met honig beetje zacht laten bakken. (niet te lang dan wotdt het appelmoes.) Daarna beetje af laten koelen en een schepje custard erdoor. Krijg altijd zeer positieve reacties.
Groetjes Leonie
Als je een appeltaart maakt met een dichte bovenkant kan het prima hoor. Gewoon afsmeren en bekleden........ weet alleen niet of de combinatie lekker wordt..........
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » appeltaart bekleden en versieren?