1

Onderwerp: afsmeren met botercr

Hoi allemaal,

ik ga vanavond mijn eerste taartje "doen". Een bolletje van 12 cm. Nu is mijn vraag: kan ik deze afsmeren met botercr

Liefs Domi
***"absolute beginner", maar laaiend enthousiast!***

2

Re: afsmeren met botercr

ja, wij doen dat braaf :Y   O-)
Afsmeren met botercreme mix gaat goed (maar ik gebruik alleen vullingen buiten de koelkast dus weet niet of dat van invloed is)

3

Afsmeren met de botercrememix gaat 8 van de 10 keer goed. Zolang het voor eigen gebruik is, zou ik het zeker doen (makkelijker en lekkerder, vind ik). Voor anderen, durf ik het niet (meer) te gebruiken.
Ik spuit bijna altijd dijkjes. Soms heb ik geen zin en dan blijf ik gewoon 1 cm uit de rand vandaan. Kan er in principe niks mis gaan.
En hoeveel je nodig hebt... hmmm... voor een 12 cm bolletje niet veel. Volgens mij heb je genoeg aan 25 tot 50 gram mix aanmaken.
Veel plezier met je taartje vanavond!

4

bij sommige mensen smelt de botercreme mix, bij anderen niet :)

ik gebruik altijd zelf gemaakte.

en ik spuit alleen dijkjes als ik een grote taart maak ofzo, anders dan zorg ik gewoon dat ik een randje vrijhoudt, dan komt t meestal ook goed :P

5

ik gebruik altijd de mix zelfs laatst met een bruidstaart is bij mij nog nooit verkeerd gegaan en ik vindt de gewone echt niet lekker

kijk ook op www.mijnalbum.nl/Album=784KJKH8
groetjes van miranda.

6

Ik smeer ook altijd af met de mix, nog nooit problemen mee gehad.

Groetjes, Carolien           
*Klik hier* voor mijn website, en hier om echt al mijn baksels te zien!

7

Ik lees overal afsmeren met botercreme en dan nog bekleden met fondant of marsepein, maakt die botercreme het niet mierezoet. Ik vind mijn botercreme (Wilton) namelijk al niet te eten omdat hij zo verschrikkelijk zoet is of is de botercrememix minder zoet?

Sisca

8

sisca11 schreef:

Ik lees overal afsmeren met botercreme en dan nog bekleden met fondant of marsepein, maakt die botercreme het niet mierezoet. Ik vind mijn botercreme (Wilton) namelijk al niet te eten omdat hij zo verschrikkelijk zoet is of is de botercrememix minder zoet?

Sisca

Botercreme is bah. Ik gebruik nooit botercreme. Veels te zoet, zelfs met citroen erdoor heen.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

9

Je moet gewoon niet zoveel gebruiken, ik smeer n

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

10

Gewoon afsmeren totdat de gaatjes dicht zijn en de rest van de taart er uit ziet alsof je er met een pritt-stift overheen bent gegaan :)
En dan is het best lekker hoor :Y

11

Bij mij is het 1 keer mis gegaan en dat kwam ook doordat ik te dik had afgesmeerd er hoeft ook maar een heeeeel dun laagje.

12

als je niet afsmeert met botercreme, waarmee dan wel? waar kan het nog meer mee?

13 Laatst bewerkt door inge h (16-05-2009 09:54)

Ik maak eigenlijk het recept van hier voor de botercreme extra, gebaseerd op banketbakkersroom, ook erg lekker.
Kunt er eventueel nog een theelepeltje of 3 naar smaak saroma door doen, met caramel vind ik het helemaal hemels.
(ik weet niet meer wie die tip gaf maar mijn dank is groot, jamjam)
Tegenwoordig maak ik netjes dijkjes omdat je dan veel makkelijk kunt vullen zonder dat het eruit blubt ;)

~enthousiast hobbyist ~
Heeft iemand het recept om tijd te bakken al gevonden?????

14

Zou je hier ook mee af kunnen smeren? Heb dit nl wel eens als decoratie gemaakt en is wel heel lekker

Ingredients: 1/6 cup milk
1 egg yolk
i1/5 cup sugar
1/4 cup unsalted butter, softened
2 teaspoons cacao
2 tablespoons rum

Heat milk to boiling in a medium saucepan. While milk is heating, beat egg yolks and sugar. Gradually whisk in the hot milk, taking care to only add a little hot milk at a time to temper the eggs. Return mixture to the saucepan and cook, stirring constantly, over medium-high heat until mixture is slightly thickened. Remove from heat and strain into a large bowl and cool to room temperataure. beat butter until fluffy, then beat in the cooled custard mixture, adding custard in small increments and beating until mixture is smooth. beat in vanilla or liqueurs. If mixture gets too soft or oily, simply refrigerate for about 15 minutes and re-beat.

15

ik gebruik altijd de mix,gaat altijd goed,doe er smaakjes saromapoeder door,aardbei,sinasappel of banaan,erg lekker

Je kunt bij ons nu ook terecht voor de Wilton Courses 1,2,3 en 4 en natuurlijk de basis en vervolgcursussen,basisworkshops en themaworkshops!www.deleukstetaartenshop.nl/veenendaal