1

Onderwerp: Ik ben wanhopig

Hoi dames,

Ik vind het zo leuk om taarten te bakken en in mijn hoofd lukt me dat ook altijd. Alleen als ik echt een taart aan het bakken ben mislukt er van alles. Vandaag wilde ik een chocoladetaart bakken, alleen ik moet de gedroogde producten door de eieren/suikermix spatelen. Nou ik bleef maar spatelen en je zag nog steeds veel meel die niet opgenomen werd door het eier/suiker mengsel.

De eieren moesten luchtig blijven, maar hoe meer ik spatel hoe meer ze inzakken. Wie kan me helpen, want wil het nu weer opnieuw maken. Heb als recept de basisbiscuit genomen van deze site.

Plz help me!!!

2

Re: Ik ben wanhopig

Niemand?

3

Met het basis biscuit hoor ik dat vaker dat het niet goed gaat.
Ben er zelf ook geen fan van :D
Dus ben nu overgegaan naar Moskovisch biscuitmix.
Daar in kun je twee eetlepels cacao door heen doen.

En lukt altijd :)

4

birgitta schreef:

Met het basis biscuit hoor ik dat vaker dat het niet goed gaat.
Ben er zelf ook geen fan van :D
Dus ben nu overgegaan naar Moskovisch biscuitmix.
Daar in kun je twee eetlepels cacao door heen doen.

En lukt altijd :)

Oooh dat is balen!!! Ik heb geen boter thuis en er staat een bakvorm van 22cm en ik wil het in een bakvorm van 26cm doen... Ik begrijp dat spatel gedoe niet :(... Maar bedankt voor je reactie :)

5

Ten eerste, tussen je eerste en tweede berichtje zitten maar 12 minuten. We zijn hier wel snel, maar niet z

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

6

Pooh schreef:

Ten eerste, tussen je eerste en tweede berichtje zitten maar 12 minuten. We zijn hier wel snel, maar niet z

7

Ik weet niet of het met de handmixer ook goed gaat. Die andere (weet niet meer wie) gebruikte een staande mixer met een K-klopper daarvoor.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

8

Oke bedankt voor je hulp. Ik zal de meel beetje bij beetje toevoegen, want ik had alles er in 1 keer ingedaan. Misschien dat dat het probleem was.

9

Mariatje schreef:

Oke bedankt voor je hulp. Ik zal de meel beetje bij beetje toevoegen, want ik had alles er in 1 keer ingedaan. Misschien dat dat het probleem was.

Dat denk ik ook! Inderdaad beetje bij beetje de gezeefde meel erbij doen, dat gaat vast beter.

10

Mariatje schreef:

Niemand?

Binnen 12 minuten op zondag moederdag???

[edit]
Oh, dat zei Pooh ook al ;)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

11

Ik maak het recept voor biscuit van deze site. Gaat prima! Maar zoals eerder al geantwoord: de gezeefde bloem er beetje bij beetje bij doen. Dit is echt heel belangrijk. Blijf dan voorzichtig maar vooral stevig spatelen.

Ikzelf mix het ei/suiker-mengsel met de handmixer. Wanneer ik bloem toevoeg spatel ik met een pannenlikker. Lukt prima.

Berichten [ 11 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Ik ben wanhopig